گزارش‌ها از شهر حلب در شمال سوریه حاکی از آن است که دهها نفر از عناصر مسلح از محله‌های تحت کنترل خود در شرق این شهر خارج شده و خود را تسلیم کردند.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۸
نحوۀ برخورد ارتش با عناصر پشیمان در حلب + فیلم

"ضیاء قدور" خبرنگار شبکۀ العالم از حلب گزارش داد: این عناصر مسلح از گذرگاه هایی که دولت سوریه مشخص کرده است، عبور کردند و خود را به همراه سلاحشان تسلیم ارتش سوریه و هم پیمانانش کردند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش محله های شرقی شهر حلب را که درکنترل عناصر مسلح است، محاصره کرده اند.

همزمان اهالی این محله ها، خروج از گذرگاههای تعیین شده و عزیمت به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه را آغاز کرده اند.

در همین راستا، دهها نفر از اهالی بعد از سه روز تلاش از طریق گذرگاه صلاح الدین خارج شدند. این امر بعد از ناکامی گروههای مسلح در جلوگیری از خروج آنها از طریق این گذرگاه صورت گرفت.

این خانواده ها بعد از خروج خود از محله صلاح الدین از طریق این گذرگاه شادمانی خود را ابراز داشتند زیرا بعد از تحمل درد و رنج و ترس از عناصر مسلح، اکنون به امنیت و آرامش رسیده اند.

یک شهروند سوری به خبرنگار العالم گفت که آنها ساعت شش از طریق گذرگاه صلاح الدین خارج شدند.

وی افزود: عناصر مسلح از خروج آنها جلوگیری می کردند، اما آنها در نهایت فرار کرده و با خروج از این محله، وارد مناطق تحت کنترل دولت سوریه شدند.

یک شهروند دیگر سوری نیز گفت که آنها درجریان فرار خود با گرسنگی و خستگی دست و پنجه نرم کرده اند.

بیش از 10عنصر مسلح نیز وارد گذرگاه صلاح الدین شده و خود را به همراه سلاحشان تحویل ارتش سوریه داد؛ آنان با اظهار خوشحالی از فرمان عفو صادر شده، آن را انگیزۀ تسلیم شدن خود عنوان کردند.

آنها به نوبه خود به همه عناصر مسلح پیام دادند که برای استفاده از عفو عمومی تسلیم شوند؛ بویژه که برخلاف ادعای گروههای مسلح، برخورد خوبی با آنها شده است.

یکی از این عناصر مسلح که خود را تسلیم ارتش سوریه کرده است، به خبرنگار العالم گفت: من یکی از عناصر مسلح محله های شرقی شهر حلب بودم که سلاح خودم را تحویل دادم و به آغوش میهن بازگشتم و فهمیدم که اشتباه کرده ام.

در همین حال، یک منبع نظامی به خبرنگار العالم گفت: ما در اینجا حضور داریم. این امر براساس مهلتی است که ارتش به غیرنظامیان داده و گذرگاههایی را برای خروج آنها مشخص کرده است اما عناصر مسلح از سه روز پیش از خارج شدن شهروندان جلوگیری می کنند.

وی افزود: امروز یک گروه از شهروندان توانستند خارج شوند و برخی عناصر مسلح نیز توانستند خودشان را تسلیم کرده و به آغوش میهن بازگردند.

در همین حال، دولت سوریه به سرعت مراکز اقامتی موقت را برای اهالی خارج شده از محله های شرقی شهر حلب را برپا و تجهیز کرده و حمایت کامل را برای برطرف کردن نیازهای آنها بعمل آورده است.

نوید پیروزی در حلب تجلی می یابد و شادمانی این شهر امروز با بازگشت فرزندانش به آغوش میهن تکمیل می شود.

منبع: العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها