نرخ امنیت ورزشکاران در بازی‌های ریو

ناامنی ریودوژانیرو میزبان المپیک که در ژوئن به بیشترین حد خود می‌رسد، باعث شده است برای برقراری امنیت آن 761 میلیون یورو هزینه شود. 85 هزار مامور در این شهر حضور خواهند داشت تا امنیت برقرار شود. در این المپیک پس از سئول 1988 (صد هزار نیرو) و پکن 2008 (110 هزار نیرو) از بیشترین نیروی امنیتی استفاده شده است. ممکن است در آمار غیررسمی این تعداد افزایش پیدا کند. امنیت هر ورزشکار در المپیک ریو 72 هزار و 525 یوروهزینه دربرداشته است.
کد خبر: ۹۲۷۲۳۰

اعتراض‌ها به المپیک ریو ادامه دارد

کمتر از چهار روز دیگر به بازی‌های المپیک ریو زمان باقی است، اما معترضان به سیاست‌های دولت برزیل اعلام کرده‌اند در زمان مراسم افتتاحیه تظاهراتی خواهند داشت. این اعتراضات به دلیل سیاست‌های داسیلوا رئیس‌جمهور سابق برزیل است که در زمان وی در سال 2009 این کشور موفق به گرفتن میزبانی المپیک 2016 شد. وی شش سال پیش در جلسه کپنهاگن برای گرفتن میزبانی المپیک نقش مهمی ایفا کرد و توانست با غلبه بر شیکاگو، مادرید و توکیو میزبانی 2016 را بگیرد. داسیلوا متهم به پولشویی است. مردم برزیل مخالف داسیلوا و همین‌طور دیلما روسف جانشین وی هستند. روسف به دلیل اتهاماتی که به وی وارد شد، تعلیق است. برخی معترضان سیاسی از بازی‌های المپیک به عنوان یک ابزار استفاده کرده و نگرانی‌هایی را به وجود آورده‌اند.

حضور روس‌ها اثرگذار است

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک درباره حضور روسیه در المپیک ریو گفت: تصمیم حذف نشدن کاروان روسیه از المپیک کار درستی بود، حق نبود که این اتفاق رخ بدهد به هر حال حضور این کشور در المپیک تاثیر گذار است و به کیفیت بازی‌ها کمک می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها