مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مهار آتش سوزی در پتروشیمی بیستون اظهارکرد: این مجتمع برای تولید مشکلی ندارد و بخش های دیگر این مجتمع خسارت ندیده اند.
کد خبر: ۹۲۶۷۲۹
معاون وزیر نفت: پتروشیمی بیستون مشکلی برای تولید ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شانا، یکی از مخزنهای پتروشیمی بیستون کرمانشاه، ساعت ١٤ و ٣٠ دقیقه دیروز (جمعه، هشتم مردادماه) دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادرسان حدود ساعت 19 مهار شد.

آتش سوزی پتروشیمی بیستون در زمان کوتاهی مهار شد

رئیس ستاد بحران استان کرمانشاه گفت: حادثه آتش سوزی بیستون با تعامل و همکاری همه بخشها در زمان کوتاهی مهار شد اما صنایع مرتبط با صنعت نفت باید رعایت اصول ایمنی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

رضا محمودیان، اظهار کرد: پس از حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بیستون کرمانشاه، در نخستین گام جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه در محل این مجتمع برگزار شد.

وی افزود: برای اطفای حریق، ٢٥ دستگاه خودروی آتش نشانی از شهرستانهای هرسین، صحنه، ماهی دشت به همراه دو فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شدند.

محمودی تاکید کرد: براساس هماهنگیها با اسماعیل نجار، رئیس سازمان بحران کشور، چهار استان همجوار شامل ایلام، همدان، کردستان و لرستان به حالت آماده باش درآمدند تا در صورت اعلام نیاز به کمک بیایند که خوشبختانه آتش مهار شد.

وی گفت: خوشبختانه حادثه آتش سوزی بیستون با تعامل و همکاری همه بخشها در زمان کوتاهی مهارشد اما صنایع مرتبط با صنعت نفت باید رعایت اصول ایمنی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

علت حادثه پتروشیمی بیستون کرمانشاه در حال بررسی است

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: علت اولیه آتش سوزی پتروشیمی بیستون کرمانشاه در حال بررسی است.
سردار مطعیی، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور که در محل حادثه پتروشیمی حضور یافته است در جمع خبرنگاران گفت: علت اولیه آتش سوزی هنوز مشخص نشده و بررسیهای کارشناسی در جریان است.

وی افزود: در جلسه ای که با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، مدیران شرکت پتروشیمی بیستون کرمانشاه و مقامهای استانی برگزار شد، توضیحات لازم ارائه و براساس این اظهارات مشخص شد نیروهای حاضر در محل، بر عملیات اطفای حریق تسلط کامل داشته اند.

پتروشیمی بیستون مشکلی برای تولید ندارد


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مهار آتش سوزی در پتروشیمی بیستون اظهارکرد: این مجتمع برای تولید مشکلی ندارد و بخش های دیگر این مجتمع خسارت ندیده اند.
مرضیه شاهدایی پس از اطفای حریق مخزن پتروشیمی بیستون ، با بیان این که این مجتمع مشکلی برای تولید ندارد و خسارتی هم به دیگر واحدهای آن وارد نشده است، گفت: واحدهای اصلی این مجتمع اکنون در سرویس نیست و نیمی از مجتمع پتروشیمی بیستون در حال تعمیرات اساسی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره روند تولید در این مجتمع نیز اعلام کرد: پس از انجام تعمیرات اساسی، این واحدها می توانند فعالیت خود را ازسر گیرند.

شاهدایی گفت: درباره مخزن آتش گرفته نیز مشکلی وجود ندارد زیرا مشابه این مخزن در پتروشیمی بیستون کرمانشاه وجود دارد.

مجتمع پتروشیمی بیستون که الکیل بنزن خطی (LAB) و الکیلات سنگین (HAB) تولید می کند، در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا واقع شده است.

خوراک پتروشیمی بیستون سالانه ٣٨٦ هزار تن نفت سفید و ١٩ هزار تن بنزن است که نفت سفید از پالایشگاه کرمانشاه و بنزن از مجتمع پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان تأمین می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها