دادستان عمومی و انقلاب تهران از مسئولان اتحادیه ها خواست به وظایف ذاتی خود عمل کنند.
کد خبر: ۹۲۶۱۱۷
عرضه البسه منقوش به علائم فساد جرم است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی در نشست با مسئولان برخی صنوف با بیان این که برخی موضوعات و وظایف از اختیارات و تکالیف دولت خارج و در حوزه مردمی است، صنوف را از جنس موضوعات مردمی دانست و با انتقاد از خنثی بودن اتحادیه ها در عمل، خطاب به روسای اتحادیه های صنفی، تأکید کرد: به نقش تاریخی خود توجه کنند و اگر نمی توانند به خوبی انجام وظیفه کنند، جای خود را به دیگران بدهند.

وی با اشاره به نگرانی مردم متدین که گاه از انتخاب مناسب برای خرید یک مانتو یا لباس مناسب محروم هستند و تأکید بر این که اتحادیه های صنفی باید به وظیفه ذاتی خود عمل کنند و به لحاظ مشکلات پیش آمده ناشی از نبود نظارت آنها بر واحدهای صنفی، از مردم عذرخواهی کنند، افزود: چرا در جمهوری اسلامی لباس هایی عرضه شود که ترویج کننده فساد و انحراف باشد و اتحادیه ها از مقابله با آنها اظهار عجز کنند.

دادستان تهران عرضه البسه منقوش به علائم گروه های فاسد و منحرف را جرم خواند و گفت: عرضه پوشاک معضلی است که مردم متدین را به گلایه وا داشته است و برخی افراد سودجو در این عرصه دخالت دارند.

جعفری دولت آبادی نقش اتحادیه های صنفی را در حوزه های پیشگیری، انجام وظیفه ذاتی و درخواست حمایت قضایی، تبیین کرد و افزود: مردم، تمامی مشکلات صنوف را بر عهده اتحادیه ها می دانند و اتحادیه ها باید در حوزه پیشگیری مقتدرانه عمل کنند و ضمن تقویت نظارت خود بر واحدهای صنفی به پلمب واحدهای متخلف اقدام کنند.

وی از پلیس خواست ضمن همکاری با اتحادیه های صنفی در رصد اطلاعاتی، درباره بستن واحدهای صنفی که تخلفات و جرایم آشکار و بیّن دارند اقدام کند.

جعفری دولت آبادی با رد هرگونه افراط و تفریط در این حوزه افزود: معتقدیم در مواردی که تخلف آشکار علیه حقوق مردم در حوزه های سلامت، بهداشت و اموال مانند فروش اوراق خودروهای سرقتی صورت می گیرد، لازم است واحد صنفی متخلف پلمب شود.

دادستان تهران با اشاره به اخباری که در هفته اخیر درباره برخی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شامل شکر و مرغ مطرح شده، ضمن انتقاد از افزایش ناگهانی بهای مرغ، ورود نکردن اتحادیه های مربوطه به موضوع را، نقص عملکردی این نهادها دانست و گفت: لازم است در فضای عملکردی اتحادیه های صنفی، موجی ایجاد شود؛ اقتدار اتحادیه به انجام وظیفه است و وقتی آنها به وظیفه خود عمل نمی کنند، انتظار حمایت مردم و مسئولان را نداشته باشند.

جعفری دولت آبادی از این که در رستورانی کشف حجاب می شود و مردم متدین نمی توانند از چنین مکان هایی استفاده کنند، انتقاد کرد و خواستار دخالت اتحادیه ها در اینگونه امور شد.
وی وظیفه ذاتی اتحادیه ها را نظارت بر واحدهای صنفی، دقت در اعطای مجوز به افراد و جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی متخلف دانست و گفت: قرار نیست دادستانی به جای اتحادیه ها انجام وظیفه کند، اما اگر در انجام اقدامات نیازمند حمایت قضایی باشید، آمادگی کامل داریم.

دادستان تهران با رد توجیهات ترحم آمیز مدیران برخی اتحادیه ها مبنی بر این که در تعطیل کردن واحدهای صنفی فاقد مجوز و متخلف، رعایت وضع شغلی آنها را می کنند، افزود: با استدلال های ترحم آمیز نمی توان تهران را اداره کرد و این توجیه که نباید با اقدامات اتحادیه، افرادی بیکار شوند، مردود است؛ زیرا نتیجه آن، رواج قاچاق کالا و دارو، اقدامات غیر مجاز و خلاف سلامت و بهداشت و رواج قلیان در رستوران ها و قهوه خانه ها است و آنگاه دیگر چیزی از شهر سالم و ایمن باقی نخواهد ماند.

جعفری دولت آبادی به روسای اتحادیه ها اطمینان داد که از حمایتهای دادستانی برخوردار خواهند بود، به شرط آن که اتحادیه ها به وظایف ذاتی و پیشگیرانه خود عمل کرده باشند.

وی با اشاره به آمار اعلامی از سوی پلیس مبنی بر وجود یکصد هزار واحد صنفی غیرمجاز در تهران گفت: رها کردن این واحدها، موجب افزایش شمار آنها می شود؛ به گونه ای که کنترل آنها از اختیار خارج خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها