به همان روزهایی باز می‌گردیم که تا فینال یورو 2016 میان فرانسه و پرتغال فرصت کمی باقی مانده بود و کسی نمی توانست به داستان های فرعی این رویارویی توجه کند.
کد خبر: ۹۲۵۸۰۲
آیا گریزمان می تواند توپ طلا بگیرد؟ /  پادشاه خروس ها

به گزارش جام جم آنلاین ، همه توجهات به یک داستان اصلی بود؛ تقابل کریستیانو رونالدو و آنتوانی گریزمان، رئال مادرید و اتلتیکومادرید، امپراطور و شاهزاده و یکی از دو فوتبالیست برتر جهان دربرابر پادشاهی که در انتظار است، شاید و البته توپ طلای جهان. همانطور که بلیز ماتویدی می گوید “فکر می کنم او امسال نامزد توپ طلا شود. اگر قرار باشد به بازیکنی رای بدهم، قطعا به گریزمان رای می دهم”. در این نظریه ماتویدی تنها نیست. آرسن ونگر هم از مهاجم تیم ملی کشورش حمایت می کند، دیدیه دشان هم نظر ونگر را تصدیق می کند و تیری هانری از وی با لقب “رونالدوی ما” یاد می کند. گریزمان در فاصله یک ماه دو فینال را با اتلتیکومادرید و فرانسه تجربه کرد و در این دو تجربه، او بی شک یک مرد کلیدی بود و اینگونه بود که در روزهای باقی مانده تا آغاز فصل جدید فوتبال، گریزمان در بسیاری از مکالمات فوتبالی دنیا جای گرفت.

فصل جدید
فصل جدید لیگ های اروپایی نزدیک است و گریزمان باید به ویسنته کالدرون بازگردد؛ بازگشتی که متفاوت تر از همیشه خواهد بود. او اکنون در بیشتر نقاط جهان شناخته شده و سیمئونه می تواند عصر جدید فوتبالی خود را در اتلتیکو با ستاره ای چون گریزمان تطبیق دهد. وقتی در سال 2014 باشگاه او را از رئال سوسیداد به خدمت گرفت، به استعداد فوق العاده وی پی برده بود اما پیش بینی نمی کرد تنها دو سال بعد یکی از بهترین های فوتبال جهان را در اختیار داشته باشد. در آن زمان سیمئونه در اظهار نظری ساده درباره گریژمان گفت”او فقط قابلیت برنامه های تهاجمی دارد” اما دو سال بعد او در انتظار عجیب ترین اتفاقات فوتبال است اگرچه همین حالا هم از وی به عنوان سومین بازیکن برتر دنیا یاد می شود.

رقبای آینده
پیش از شروع یورو همه پوگبا را مرد اول تیم ملی فرانسه می دانستند؛ بازیکنی که این روزها بحث انتقالش به تیم های بزرگ اروپا همچنان داغ است اما گریزمان جلوتر از هموطنش قرار گرفت و حالا جایش را در میان رقیبان اصلی اش در سالهای آینده باز کرده است. او رقیبانی چون لوئیز سوارز، نیمار و گرت بیل دارد که پس از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو همگی مدعی تصاحب توپ طلا هستند. در سن 25 سالگی او در نقطه اوج فوتبالش قرار دارد و در میان بازیکنانی که رقیبش هستند، دومین بازیکن جوان گروه است. او اکنون بازیکنی است که برای عصر جدید فوتبال دیگو سیمئونه در اتلتیکو تصمیم می گیرد و این بدین دلیل است که تا پیش از این آرژانتینی پرهیاهو مادرید، بازیکنی چون وی نداشته است. از سال 2011 که سیمئونه روی نیمکت قرمز و سفیدهای مادرید نشست، بازیکنانی چون رادامل فالکائو، دیگو کاستا، دیگو گودین، کوکه، گابی، فیلیپه لوئیس، خوان فران، تیبو کورتوآ، آردا تورا، یان اوبلاک و خوزه خیمنز در تیمش درخشیدند و بازیکنانی مانند سائل نیگوئز و یانیک کاراسکو در راهند اما گریزمان در یک کلمه استعداد خالص است و تکامل در او معنا پیدا می کند. زدن 32 گل در تمام مسابقات تا حدی می تواند گویای این حقیقت باشد اما حقیقت در مورد گریزمان چیزی فراتر از گلهاست.

قابلیت های تاکتیکی
در خط حمله این مهاجم فرانسوی توانایی پذیرش هر نقشی را دارد و هر مسئولیت که نیاز باشد، می پذیرد. او هم در عمق و هم در عرض میدان و هر نقطه ای که لازم باشد، به تیمش کمک می کند. اگر مهار شود، به مرکز زمین می آید و خودش بازیسازی می کند. تنها بازیکنان ممتاز دنیا هستند که می توانند به خط هافبک بیایند و برای تیمشان خلق موقعیت کنند. کاری که بارها و بارها در فصل گذشته گریژمان آن را انجام داد و با قدرتی که در پای چپش دارد، خط دفاعی تیم هایی مانند بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ را در هم شکست. قدرت بازی در هوا، استعدادش را فراتر از آن چیزی که هست نشان می دهد.

دو سال در مادرید
تا به امروز که دو سال از حضور گریزمان در جنوب مادرید می گذرد، او توانسته 57 بار برای تیمش گلزنی کند و می توان تصور کرد که در دو سال باقی مانده از قراردادش با تیم دوم پایتخت اسپانیا، او تا چه اندازه می تواند به پیشرفتش ادامه دهد. بازیکنی که در نیم فصل اول حضورش در این تیم گهگاه به بازی گرفته می شد. حالا کارشناسان فوتبال اسپانیا می گویند او بدون شک فصل آینده در لالیگا بیش از 30 گل می زند و ممکن است در تمام مسابقات میزان گلزنی هایش به بیش از 40 گل برسد. او همه معادلات سیمئونه را هم بهم ریخته است. اگر روزی این مربی آرژانتینی می گفت”همه بازیکنان در تیم ما یکسان هستند و باید مسئولیت های تاکتیکی شان را انجام دهند. ما در تیم خود ستاره ای نداریم”، اکنون می گوید”تیم ما 95 درصد راه رفته و برای اینکه به صد برسد، به گریزمان نیاز دارد”. حتی سیمئونه مغرور هم می تواند حرفش را پس بگیرد و از ظهور ستاره ای در تیمش اطمینان پیدا کند. حالا دیگر تمام بازیکنان اتلتیکو یکسان نیستند و می دانند ستاره ای چون گریزمان در تیمشان وجود دارد که می تواند در آینده ای نه چندان دور تب تند بازار نقل و انتقالات فوتبال دنیا باشد. او مرد آخر عصر جدید فوتبال سیمئونه است.

منبع: بیلچرریپورت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها