برخی در قالب حرفه پزشکی به دنبال درآمدهای غیرقانونی و تحمیل هزینه ها به افراد هستند که سازمان تعزیرات بر اساس وظایف ذاتی خود به رسیدگی این تخلفات ورود کرده است.
کد خبر: ۹۲۵۷۸۶
ردپای یک شرکت بزرگ بیمه در تخلفات پزشکی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، رییس مجتمع تخلفات پزشکی از ورود سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع تخلفات درمانی و پزشکی و پلمپ یک مرکز جراحی و بیمارستان در شمال تهران خبر داد.

مرتضی خدایی گفت: یکی از بیمارستان های شمال تهران در طی ماه‌های گذشته تخلفاتی را مرتکب شده است که تذکرات لازم نیز در بازدیدها داده شد. متاسفانه از فرصت داده شده، استفاده نکرد و علیرغم تذکرات و بازدیدها، تخلفات خود را ادامه داد به همین دلیل امروز پلمپ خواهد شد.

در همین راستا یکی از داروخانه ها نیز به دلیل گرانفروشی تجهیزات پزشکی ۵/۵ میلیارد تومان جریمه شد. همچنین با ۵ موسسه پزشکی غیرمجاز در حوزه های مختلف از جمله پوست و مو برخورد جدی به عمل آمد.

خدایی با اشاره به تخلف صورت گرفته از سوی یکی از پزشکان گفت: یکی از متخصصان زنان و زایمان نیز به دلیل استفاده از دستگاه های غیرمجاز ۴/۵ میلیارد جریمه شد.

وی با اشاره به لغو پروانه ۶ مرکز درمانی و بیمارستان در سال جاری گفت: هر کدام از این مراکز باید ۲۰ نفر از بیماران کم بضاعت معرفی شده از سوی بهزیستی و یا کمیته امداد را تحت درمان قرار دهند.

رییس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی تصریح کرد: در یکی از بیمارستان های بزرگ وابسته به یکی از نهادها در عمل جراحی شانه، پروتز استفاده نمی شد و یا کم استفاده می شد و این یک تخلف نیست بلکه جرم است.

خدایی افزود: برخی بیمه ها بر خلاف قانون با بیمارستان‌ها قراردادهایی انعقاد می کردند که «پی سی»های یک بار مصرف را چندین بار مصرف کنند.

خدایی با بیان این که متاسفانه این قبیل تخلفات به یک عرف تبدیل شده بود، گفت: تعدد مراجع رسیدگی یکی از مشکلات است و متخلفان با کمک خلاءهای قانونی تخلفات را مرتکب می‌شوند در این شرایط باید مجازات های ضعیف در برخورد با متخلفان بازنگری شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: همه افرادی که تحت درمان از سوی این پزشک قرار گرفته بودند، غربالگری شدند تا شکایت خود را اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها