خانواده الینا کوچولو با رد نظر پزشکان درباره مرگ مغزی دخترشان گفتند، طبق اعلام پزشکی قانونی دخترشان به کما رفته و مرگ مغزی نشده است.
کد خبر: ۹۲۵۶۸۶
الینا مرگ مغزی نشده است +عکس

به گزارش جام‌جم ، 13 اردیبهشت‌ امسال پدر الینا شش ساله بی‌خبر از سرنوشت شومی که انتظارشان را می‌کشید، او را برای عمل لوزه به بیمارستان برد.

خانواده به تصور این‌که این عمل هیچ‌گونه عوارضی ندارد و یک ساعت بیشتر طول نمی‌کشد، پشت در اتاق عمل انتظار الینا را می‌کشیدند، اما مدت زمان این جراحی، از حد معمول طولانی‌تر شد.

الینا بعد از عمل به کما رفت. این در حالی بود که خانواده او از مسئولان بیمارستان به دادسرای گرگان شکایت کردند. سرانجام چهارشنبه هفته گذشته و 80 روز پس از این حادثه، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان درباره آخرین وضعیت جسمانی الینا اعلام کردند که این کودک دچار مرگ مغزی شده و احتمال برگشت او از کما ضعیف است.

مطرح شدن همین اظهار نظر بود که واکنش خانواده الینا را برانگیخت. آنها اعلام کرده‌اند که دخترشان همچنان در کما به سر می‌برد و گفته‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی را درباره مرگ مغزی دخترشان، قبول ندارند.

سهیلا مادر این کودک شش ساله به جام‌جم گفت: اکنون بیش از 80 روز از به کما رفتن دخترم می‌گذرد. من و همسرم و دیگر اعضای خانواده لحظه‌های سخت و طاقت‌فرسایی را سپری کردیم. در این مدت پرونده‌های بالینی او را به پزشکان متخصص نشان دادیم که همگی نرسیدن اکسیژن به مغز دخترم را علت کما اعلام کردند.

وی افزود: پزشکان گفتند، زمان طولانی باید بگذرد تا دخترمان از کما خارج شود. حتی مسئولان پزشکی قانونی هم به ما اعلام کردند که دخترم مرگ مغزی نشده، بلکه به دلیل نرسیدن اکسیژن به مغزش به کما رفته است. حالا در چنین شرایطی مسئولان علوم پزشکی شهرمان اعلام کرده‌اند الینا مرگ مغزی شده است که با شنیدن این موضوع بشدت شوکه شدیم.

این مادر جوان تصریح کرد: زمانی که به آنها اعتراض کردیم که اگر امیدی به بهبود فرزندمان نیست و او مرگ مغزی شده، حداقل دستنوشته‌ای در این زمینه به ما بدهند که اجازه دهیم دستگاه‌هایی را که به دخترم وصل شده، از او جدا کنند؛ حاضر به این کار نشدند.

وی گفت: این در حالی بودکه همین مسئولان همچنان به ما می‌گویند که دخترم به کما رفته و علائم بالینی‌اش پیشرفت کرده و احتمال این که او از کما خارج شود، وجود دارد . امیدمان با این حرف‌های ضد و نقیض رنگ باخته است. نمی‌دانیم حرف چه کسی را باور کنیم. فقط خدا می‌تواند به دادمان برسد. دیگر امیدی نداریم که حتی پرونده قضایی مان هم به سرانجام برسد. دخترم بیش از 80 روز است که به کما رفته است. اگر او مرگ مغزی شده بود باید در همان روزهای نخست دستگاه‌ها را از اوجدا می‌کردند نه این که در این چند روز نظر‌های متفاوتی در این باره ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱۴
محمد
-
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
واقعا خدا بدادتون برسه چون بیمارستانای ما هر كی هركیه خدا كنه هیچكس پاش به بیمارستان نیافته كه ادمو زنده زنده بی سرو صدا میكشن
مریم
-
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
خدا همه بچه ها رو حفظ كنه این دخترمون رو هم شفا بده
بچه های ایران زمین
-
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
سلام
بله
مهدی
-
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
خدایا به حق فاطمه زهرا سلام الله علیها شفای این فرشته كوچولو را بده به آغوش خانواده اش برگردان. الهی آمین
سعید
-
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
خدا به دادمان برسد با این پزشكان حاذق قسم خورده ؛البته برای اینكه جیبشان را پر كنند
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
نرگس هستم شماخدارو داشته باشین انشاالله كه خداشفابده این جور دكترهاروبایدقانون باهاشون برخورد كنه
سلما
-
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
یك احساس عجیبی بهم میگوید الینا برمیگردد مادر الینا هر طور شده به پابوس كریم اهل بیت برو و عاجزانه دخترت رو از آقا امام رضا گدایی كن كه گدایی اربابمان مولایمان امام رضا و كلیه اهل بیت سعادت میخواهد از امام رضا خواهش كن قسمشان بده امام كریم و بخشنده ضامن یك آهوی رمیده میشود شك نكن به دادت خواهد رسید به جد بزرگوارشان رسول الله توسل كن به امام حسین توسل كن به آقا ابوالفضل عباس توسل كن یقیننا نتیجه خواهی دید بنده خدا و پزشكان فقط وسیله اند بنده خدا ناامیدت كرده با دل شكسته از خدا دخترت را بخواه و از ائمه اطهار بخواه و توسل كن انشاالله دخترت سلامتی كامل رو پیدا میكند .
حمیرا
-
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
بیایم هیچیو به زور از خدا نخوایم اگه خدا صلاح بدونه به زندگی برمیگرده هر برگی كه از درخت میافته به خواست پروردگار مونه و بس .
بچه های ایران زمین
-
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
سلام
واقعا درست میگین
صدیق
-
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
خواهر گرامی، راضی بودن به سر انجام اراده ی الهی نشان ایمان قوی شماست، اما دعا هم در تغییر قضای الهی تاثیر دارد.
از خوانندگان محترم خواهش می كنم یك سوره حمد به نیت شفای دخترك معصوم بخوانند و از خدا شفای هر چه زودتر او را بیابند.
شهرام
-
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
خدا انشاالله همه مریض ها را شفا عنایت بفرماید مخصوصا الینا كوچولو را و سطح علمی و تجهیزاتی پزشكان كشورما راهم ارتقا پیدا بكنه چون واقعا سخت هست مخصوصا تو بیمارستانهای دولتی
بچه های ایران زمین
-
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
به نام خدا
سلام
خانواده محترم الینا امیدتان را از دست ندهید شاید امتحان الهی شمار را در بر گرفته است.
من و همهء هموطنان تان شما را دعا میكنیم.
یا زهرا
-
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
صد درصد هر انسان مومنی كه متن فوق را بخواند به هر طریقی توسل به خدا و ائمه اطهار برای سلامتی الینا جان خواهد كرد اما احادیث بسیاری در مورد طول عمر دعای مادر برای فرزند موجود است درخواستی كه مادری كه دلشكسته است از خدا و ائمه اطهاركند یقیننا به نتیجه خواهد رسید اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ریسمان الهی اند برای توسل جویی به آنها برای تقرب به خدا. در كتاب گنج العرش یا نام دیگرش داروخانه معنوی دعایی هست كه در آن آمده كه مادر با خلوص نیت دستش را بر سر فرزندش بگذارد و دعا را بخواند به جهت طول عمر فرزند به اندازه یازده سال یقیننا بعد از این دعا اگر خدا بخواهد این طول عمر به زودی انشاالله به خواست خداوند به فرزنت عنایت خواهد شد كه خداوند بهترین ها را برای بنده اش میخواهد مادر گرامی فرزندت را خدا به تو هدیه داده فقط از خدا و ائمه او فرزندت را با دل پاك بخواه نه اینكه از بنده خدا پزشكان با حرف بنده خدا ناامید مشو به امید خالق یكتا دل ببند هر چه خواست و مشیت الهی باشد یقینا خالق یكتا بهترین خیر خواه است و هر چه خیر دختر عزیزت باشد قسمتش خواهد شد اگر خیر این فرشته كوچولوت در این دنیا باشد انشاالله نتیجه اش حاصل خواهد شد اگر خدای ناكرده خیرش در زندگی در این كره خاكی نباشد باز هم یقینا خیری در كار بوده خواهرم از لطف خدا هرگز قافل مشو خداوند گر ببندد دری گشاید زحكمت در دیگری به دو روز دنیایی كه گذراست و خاكی و فانی نباید دل ببندیم فقط توكل به خدای یگانه و ائمه اطهار علیهم السلام كه ریسمان الهی اند برای رسیدن به معبود یگانه
مهران
-
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
تو بیمارستانها هیچی سرشون نمیشه .

نیازمندی ها