مصرف کردن زیاد چربی‌های غیراشباع به جای مصرف کربوهیدرات‌ها، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و رشد آن را کاهش می‌دهد. براساس تحقیق جدیدی که نتایج آن در PLOS Medicine منتشر شد، جایگزین کردن کربوهیدرات‌ها و چربی‌های اشباع با چربی‌های سالمی همچون چربی‌های غیراشباع چند حلقه‌ای، سطح قند خون را کاهش می‌دهد و میزان انسولین را کنترل می‌کند.
کد خبر: ۹۲۵۴۰۰

محققان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا، اطلاعات مرتبط با 4660 فرد که در 102 مطالعه گردآوری شده بود را بررسی کردند.

این محققان، با تمرکز بر کنترل سطح گلوکز و انسولین، به‌طور ویژه به بررسی تاثیر چربی‌های اشباع، چربی‌های غیر‌اشباع تک‌حلقه‌ای و چند حلقه‌ای و نیز تاثیر کربوهیدرات‌ها بر پیشرفت دیابت نوع 2 پرداختند. نتیجه این مطالعه نشان داد، مصرف غذاهای سرشار از چربی‌های غیراشباع تک‌حلقه‌ای و چربی‌های غیراشباع چند‌حلقه‌ای در مقایسه با مصرف چربی‌های اشباع و کربوهیدرات‌ها، تاثیرات مثبتی بر کنترل قند خون دارد.

به گفته این محققان، جایگزین کردن کربوهیدرات‌ها و چربی‌های اشباع با چربی‌های غیراشباع چند‌حلقه‌ای، به‌طور مستمر نتایج مفیدی در پی خواهدداشت: این یک پیام مثبت برای عموم مردم است. از مصرف چربی‌های سالم نترسید. محققان تاکید کردند: جهان با اپیدمی مقاومت انسولین و دیابت مواجه است. یافته‌های ما نشان می‌دهد، مصرف چربی‌های سالمی مثل روغن‌های گیاهی می‌توانند در پیشگیری و درمان این بیماری‌ها موثر باشند.

منبع: medicalnewstoday.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها