هکر 18 ساله با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی بانک، با نفوذ به حساب 400 کاربر اینترنتی، موجودی حساب‌هایشان را خالی کرد.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۱

به گزارش جام‌جم، چهارشنبه هفته گذشته دو مرد با حضور در پلیس فتای شهرستان میاندوآب استان آذربایجان غربی، از دستبرد سارقی به حساب بانکی‌شان خبر دادند. در تحقیق از آنها معلوم شد مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان از حسابشان سرقت شده است. تحقیقات نشان می‌داد آنها چند روز پیش هزینه قبض‌هایی را اینترنتی پرداخت کرده‌اند و بعد از آن حسابشان خالی شده است.

ماموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات متوجه شدند سایت‌های بانکی که این دو نفر در آن قبض‌هایشان را پرداخت کرده‌اند جعلی بوده و هکری با راه‌اندازی این سایت‌های جعلی توانسته اطلاعات حساب و رمز اینترنتی آنها را به دست آورده و حسابشان را خالی کند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، کارشناسان پلیس فتای شهرستان میاندو آب تحقیقات را ادامه دانند تا این که ردپای هکری 18 ساله را در شهر لاهیجان به دست آوردند و او روز جمعه در آنجا دستگیر شد. ماموران در بازرسی از خانه وی یک دستگاه لپ‌تاپ و گوشی تلفن همراه کشف کردندکه او در این سرقت‌های اینترنتی از آن استفاده می‌کرد. متهم با انتقال به پلیس فتای شهرستان میاندوآب اعتراف کرد که به حساب این دو نفر و افراد دیگری نفوذ و موجودی‌شان را خالی کرده است. انگیزه‌اش هم فقط کسب پول بوده است.

سرهنگ حسن شیخ‌نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب در این باره گفت: این هکر 18 ساله که دانشجوی رشته برق است، اعتراف کرد دو کانال با 50 هزار عضو را مدیریت می‌کرد و در این کانال‌ها نرم‌افزار هک تلگرام و اینستاگرام را می‌فروخت. همچنین با راه‌اندازی درگاه جعلی بانک‌ها اطلاعات اینترنتی حساب مشتریان بانک را به‌دست می‌آورد و موجودی آن را خالی می‌کرد. هکر 18 ساله در مدت دو ماه به حساب 400 نفر که ساکن استان‌های خراسان شمالی، همدان، اصفهان، گیلان و مازندران بودند نفوذ و موجودی حساب آنها را خالی کرده بود. وی افزود: متهم در این مدت 150 میلیون تومان از حساب افراد سرقت کرده و احتمال افزایش دیگر جرایم وی وجود دارد. بنابراین افرادی که در دام این هکر گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس فتای شهرستان میاندوآب از متهم شکایت و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

هشدار پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب با هشدار به مردم از آنها خواست هنگام پرداخت اینترنتی، از درگاه‌های بانکی و مراکز خرید اینترنتی مطمئن استفاده کنند تا اطلاعات و موجودی حسابشان به سرقت نرود و مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

وی افزود: هنگام عملیات‌های بانکی و خرید اینترنتی رمزهایشان را از طریق صفحه کلید مجازی ثبت کنند، از رمزهای آسان که مربوط به شماره تلفن، سال تولد و شماره شناسنامه است خودداری کنند و به طور دوره‌ای رمزهایشان را تغییر دهند. به محض اطلاع از نفوذ هکرها به حسابشان، با حضور در بانک حسابشان را مسدود کرده و پلیس فتا را در جریان قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها