"بی احترامی" مفهومی تک بُعدی نیست، این واژه از جنبه های مختلف می تواند مورد بررسی قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۲۴۹۹۴
یک دنیا بی احترامی در مراسم معرفی برترین های فوتبال!

به گزارش جام جم آنلاین ؛ بی احترامی به دیگران دلایل روان شناختی متعددی دارد که بررسی این دلایل خود واقعیت های دیگری را آشکار می کند. به هر حال این رفتار ناپسند که به وفور در اجتماع دیده می شود می تواند به دو صورت ناخودآگاه و خودآگاه از فرد سر بزند. در یک حالت فرد می داند و به عمد به دیگران بی احترامی می کند. در حالت دیگر فرد نمی داند و بنابر دلایل مختلف رفتارهایی از خود نشان می دهد که جز بی احترامی چیزی نیستند اما در واقع تعمدی هم برای بروز آنها وجود ندارد.

همه اینها را گفتیم تا برسیم به مراسم معرفی برترین های لیگ پانزدهم فوتبال ایران. در فضای مردانه این مراسم چهار بانو هم حضور داشتند. چهار بانویی که یکی از آنها خانم گل فوتبال ایران بود و دیگری هم برترین بازیکن فوتبال بانوان. اتفاقاتی در مراسم افتاد که ثابت شد این چهار بانو صرفا برای خالی نبودن عریضه به این مراسم دعوت شده اند. از سویی دیگر در حق این چهار بانو شنبه شب در برج میلاد خواسته و ناخواسته "بی احترامی" شد. این بی احترامی از اینجا ناشی می شد که کمترین میزان اهمیت و توجه به سمت این چهار بانو بود. از آنها خواسته شد تا پس از دریافت جوایز خود به سرعت صحنه را ترک کنند این در حالی است که برترین های فوتبال مردان مثل طارمی و ابراهیمی فرصت کافی برای حرف زدن و سخنرانی کردن و البته تشکر از این و آن داشتند. کسی به سمت آنها نرفت و کسی به افتخار آنها از صمیم قلب دست نزد. عابدینی که به افتخار ورود علی دایی بر روی سن مدت زمانی بیشتر از معمول ایستاد و کف زد به افتخار هیچ کدام از این بانوان فوتبالیست نایستاد و ادای احترام نکرد. خبرنگاران سراغ سارا قمی خانم گل و شبنم بهشت بهترین بازیکن را نگرفتند.

حتی زمانی که یکی از این بانوان قصد نشستن بر روی صندلی یکی از ردیف های جلوتر بنشیند از او خواسته شد به ردیف های عقب تر برود. در مجموع با این چهار بانو همانند شهروندان درجه دو رفتار شد!

بهتر بود در مقابل سالن برگزاری این مراسم کاملا مردانه و مرد سالارانه یک تابلوی "ورود بانوان ممنوع" می زدند تا خیال همه راحت می شد. نصب چنین تابلویی خیلی بهتر از همان بی احترامی هایی بود که نسبت به چهار بانو روا شد.

اصلا بهتر نیست با این حجم بی احترامی های خواسته و ناخواسته برای برترین های فوتبال بانوان مراسم جداگانه بگیرند تا دیگر شاهد این نباشیم که چگونه شان یک بانوی ایرانی پایین می آید؟

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
مجید شریفی
-
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
این اظهارنظرهای تند فمینیستی، قی كرده اظهارات سی سال پیش است... این حرف ها خریدار ندارد و بهتر است از توهم بیرون بیایید و این اظهارات قی كرده رو توی رسانه ها مطرح نكنید
لیلا
-
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
یعنی بدیهی ترین ظلم ها در حق خانم ها باید نادیده گرفته باشه تا جنابعالی به تیریج قباتون برنخوره؟
سعید
-
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
به اسم ورزش زن ها رو جلوی چشم هزاران مرد خارجی میفرستیم ،بعضی افراد هنوز از درك این كه چرا زنان حق ورود به ورزشگاه ها را ندارند(البته اون هم نصفه و نیمه) عاجزند، واقعا صحنه شرم آور بازی یك ورزشكار پینگ پنگ زن ایرانی كه در یك كشور خارجی مسابقه میداد وپشت به داوران و تماشاچی های مرد اونجا بالا و پایین میپرید ،اون هم با یك لباس نامناسب ،خیلی شرم آور بود .زن و مرد حتی احساساتشان هم با هم تفاوت دارد و نباید در هر جایی به جای یكدیگر قرار گیرند.
نیلوفر
-
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
بعضی ها هم از درك این موضوع كه باید چشم های بیمار رو درمان كرد نه اینكه خانم ها رو از ورزش كردن منع كرد عاجزند. مشكل ورزش كردن خانم ها نیست. مشكل چشم های بیماریه كه اعتقاد داره بالا و پایین پریدن یه حانوم مشكل داره نه چشم های مریض و ... آقای محترم ! ما الان در قرن بیست و یكم و سال 2016 زندگی می كنیم نه زمانی كه زن ها را به بهانه های احمقانه از ابتدایی ترین حقوق محروم می كردن.
foad
-
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
بدون هیچ توضیحی باید بگم وجود افرادی مثل شما تو جامعه كه با بالا و پایین پریدن خانم ها مشكل دارن مثل سمه. اظهارات شما واقعا خجالت آوره آقای محترم.
ramin
-
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
چه توقعادارین شما. آخه از فوتبالی كه همشون بی سواد و تازه به دوران رسیدن توقع ادب واحترام دارین؟
samaneh
-
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
ممنون از این یادداشت خوب. درمیان هیاهوی ستاره های بی خاصیت فوتبال چقدر خوب كه یادی هم از خانم های ورزشكار كنیم وبگیم كه چقدر در حقشون متاسفانه اجحاف میشه
رضا
-
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
به نظر من شایسته نیست خانم ها تو مراسمی كه مال آقایونه شركت كنن. اگه بهشون بی احترامی شده تقصیر خودشونه.
نازلی
-
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
به نظر من هم شایسته نیست آدمی سطح پایینی مثل شما درباره خانم ها نظر بده
پویا
-
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
سلام یادداشت و مطالب هیلدا حسینی خواه همیشه عالی / مرسی

نیازمندی ها