رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها که در مجلس قبل مطرح بود و همچنین لایحه مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه را از موضوعات مهمی دانست که بعد از تعطیلات مجلس در این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۲۴۹۱۷
برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری 50-50 است / افزایش سرعت و رفع شائبه ها با الکترونیکی شدن

محمد جواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، در مورد احتمال برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در نهایت باید دو فرایند شمارش و تجمیع آرا که به صورت دستی در کشورمان برگزار می شود الکترونیکی شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس دهم هم می توانستیم انتخابات تعدادی از حوزه های انتخابیه را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم تصریح کرد: شورای نگهبان ابزارهای لازم برای این کار را تایید نکرد؛بنابراین در حال حاضر با توجه به اینکه چند ماهی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرصت داریم بهتر است مشکلات موجود را برطرف کنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس دهم، افزایش سرعت،دقت و دوری از هر گونه شائبه در زمینه شمارش آرا را از مزایای برگزاری الکترونیکی انتخابات برشمرد و افزود: با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد احتمال برگزاری الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری را 50-50 می دانم.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: با توجه به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس است،حداقل در کمیسیون شوراها تلاش خواهیم کرد برای انتخابات شوراها بتوانیم برای شمارش آرا از نرم افزار استفاده کنیم به دلیل اینکه در تهران امکان دارد برای یک کرسی شوراها هزار نفر شرکت کنند و به این ترتیب حداقل به مدت 5 روز مکان های برگزاری انتخابات اعم از مساجد و مدارس درگیر شمارش آرا باشند که این اتفاقا خوشایندی نیست.

کولیوند طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها که در مجلس قبل مطرح بود و همچنین لایحه مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه را از موضوعات مهمی دانست که بعد از تعطیلات مجلس در کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در اصلاح قانون انتخابات شوراها، طرح فصل های انتخابات، نظارت، آموزش و تایید صلاحیت مورد بررسی قرار می گیرد.

کولیوند همچنین در مورد اختلاف نظر میان مجلس و شورای نگهبان در مورد حق رای دو نماینده عضو کمیسیون ماده 10 احزاب که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته بود گفت: معمولا مجمع می بایست ظرف مدت 3 ماه نظر خود را در این رابطه اعلام می کرد اما در حال حاضر علیرغم گذشت 5 ماه هنوز نظری در این خصوص بیان نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
-
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
در انتخابات شوراهای شهر واصولا هیچ شورائی اعم از مجلس وغیره بدلیل چرتی بودن افراد بالای 65سال نباید انتخاب شوند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها