عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: اصناف همیشه قانونمند بوده و مالیات خود را به موقع و در مهلت های قانونی پرداخت کرده‌اند؛ از این رو سازمان امور مالیاتی باید سیاست های تشویقی برای این قبیل صنوف را در برنامه های خود لحاظ کند.
کد خبر: ۹۲۴۶۱۱
سازمان امور مالیاتی  باید به دنبال کسانی که فرار مالیاتی دارند باشد

به گزارش جام جم آنلاین ،محمدعلی صدیقی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: توافق مالیاتی امسال سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران در سال جاری باعث شد تا دیوار اعتمادی که بین اصناف و سازمان مذکور در سالهای گذشته به وجود آمده بود، از بین برود و تعامل خوبی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در تمام دنیا این گونه است که واحدهایی که به موقع مالیات را پرداخت می‌کنند، دولت ها سیاست‌های تشویقی مناسبی از جمله ارایه خدمات بانکی و پرداخت تسهیلات با نرخ سود کمتر برایشان در نظر می‌گیرند تا انگیزه پرداخت مالیات آنان افزایش یابد.

صدیقی تصریح کرد: تعیین مالیات‌های سنگین و شگردهایی مانند نمونه‌گیری در ۵ سال گذشته آسیب‌های زیادی را به اصناف وارد کرد در حالی که اصناف همیشه در صحنه حاضر بودند و با حداقل‌ها ساخته‌اند لذا سازمان امور مالیاتی نیز باید به دنبال کسانی که فرار مالیاتی دارند، باشد.

وی گفت: اصناف و بازاریان کشور دارای پلاک و پروانه کسب هستند وهمیشه مالیات خود را در زمان های قانونی تعیین شده پرداخت کرده‌اند اما شرکت‌های ناشناسی هستند که درآمدی فراتر از درآمد اصناف دارند و تاکنون ریالی مالیات نداده‌اند که سازمان امور مالیاتی باید به دنبال شناسایی این واحدها باشد.

صدیقی با بیان اینکه اصناف سهم میلیونی در ایجاد فرصت های شغلی در کشور دارند، افزود: در حالی که دولت برای ایجاد هر شغل باید حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کند، اصناف بدون هیچ کمکی این کار را انجام می‌دهند؛ از این رو دولت باید برای این گونه فعالیت های صنوف امتیازی مانند تخفیف مالیاتی یا کاهش میزان عوارض کسب را در نظر بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها