طلا و الماس را فقط در پشت ویترین جواهرفروشی ها نمی‌توان دید بلکه امروزه آنها تزئینی برای خوراکی های گران‌قیمت محسوب می شوند.
کد خبر: ۹۲۴۲۱۹
خوردنی هایی از جنس الماس و طلا +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاملات طلا فقط به بازارهای دادوستد جهانی محدود نمی‌شود؛ بلکه این فلز گرانبها به دستور پخت غذاهای مجلل و لوکس هم وارد شده اند.

سر آشپزها تلاش های فراونی می کنند تا بتوانند غذا و خوراکی هایی ناب و منحصر بفرد به مشتریان خود ارائه دهند تا زبانزد خاص و عام شوند
در همین رابطه در سراسر دنیا خوراکی‌های خوشمزه و گران قیمت زیادی وجود دارد و بسته به مواد استفاده شده قیمتشان بیشتر می‌شود. اما برخی از غذاها زیورآلاتی مانند طلا، مروارید یا الماس دارند و با آن‌ها تزیین می‌شوند.
با ما همراه باشید تا با برخی از غذاهای لوکس، گران‌قیمت و طلایی آشنا شوید.

پارتی میکس طلایی

این خوراکی در رستورانی در تورنتو یافت می شود که در آن به بادام زمینی، ذرت طلایی و شکلات ذرات طلا اضافه می‌کنند.

لیموناد طلایی
این لیموناد پر از تکه‌های طلای ۲۴ عیار است

خاویار کوانترو

این خاویار که از حالت جامد به مایع تبدیل شده در لندن تولید می‌شودو به شکل مروارید‌های درخشان کوچک هستند که هر تکه‌کوچک آن حاوی طلای ۲۴ عیار می باشند.


برگر ۶۶۶ دلاری
برگر ۶۶۶ دلاری که در نیویورک سیتی تهیه می‌شود، شامل گوشت گاو طلاپیچ، پنیر سوئیسی، سس BBQ، سنگ نمک هیمالیایی، خاویار، قارچ، جگر چرب و گوشت خرچنگ است.

مردان طلایی کوچک
سرآشپزی در لس آنجلس، شکلات‌های مجسمه‌های اسکار را با روییه‌ای از طلا پوشاند.

سوپ طلا
سوپی که روی آن سوپ ذرات طلا وجود داشت

نان شیرین ۱۰۰ دلاری
این نان شیرین در نیویورک سیتی پخته می‌شود و انگار ذرات طلا که با دقت زیاد روی آن قرار گرفته‌اند.


نان بیگل
در سال ۲۰۰۷ نان شیرین حلقوی بیگل با قطعات طلا در هتل وستین نیویورک پخته شد. همچنین در درست کردن این نان از پنیر خامه‌ای و شکلات‌های لوبیایی شکل استفاده می‌کنند و قیمت آن هزار دلار است.


بیکن با طلا
یک بیکن‌فروشی، بیکن‌ها را ابتدا در شکلات و سپس در طلا می‌خواباند و آن را به عجیب‌ترین بیکن دنیا تبدیل می‌کند. این مغازه‌دار می‌گوید این نوع بیکن پرفروش‌ترین بیکن آن‌ها است.

سوشی با روکش طلا
این غذا «سوشی دل اورینت» نام دارد که از ماهی قزل آلای صورتی نروژی و جگر چرب تهیه می‌شود. قیمت ۵ رول از این سوشی ۱۹۰۰ دلار است، اما ۲۰ قیراط الماس آفریقایی دارد و ۳ مروارید پالاوان روی هر تکه قرار گرفته است.

شکلات طلا
شکلات طلا در ورقه‌ای از طلا پیچیده شده است و در جعبه‌ جواهرات قرار می‌گیرد.

دسر شکلاتی Frrrozen Haute
دسر شکلاتی Frrrozen Haute در نیویورک سیتی درست می‌شود و شامل کاکائو و شکلات لوبیائی شکل ۲۶۰۰ دلاری است. این دسر را در ظرفی از جنس طلا سرو می‌کنند و با طلای ۱۸ عیار دور آن را می‌پوشانند. روی دسر نیز ذرات طلا می‌پاشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نرم افزار موبایل
-
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
۰
۰
خدایااینست عدالت؟عده ای حتی به نان خالی محتاجند.
نرم افزار موبایل
-
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
۰
۰
مگه میشه طلا رو خورد دیده بودیم برا زینت استفاده میكنن ندیده بودم كه بخورن
امید
-
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
۰
۰
در مورد فواید طلا برای بدن هم توضیح دهید.

نیازمندی ها