حاجی آخوندزاده: کاری کنیم تصمیمات برای جودو از درون گرفته شود نه بیرون

اعتراض خاموش المپیکی‌ها به مربی ازبک

فدراسیون جودو با سرپرست اداره می‌شود و در پس آرامش ظاهری این ورزش، حاشیه‌های زیادی در جودو وجود دارد که در آستانه بازی‌های المپیک نگران کننده است. مهم ترین نکته‌ای که در راه جودوکاران به ریو جای ابهام باقی می‌گذارد، تمرینات المپیکی هاست. جودوکاران المپیکی از مربی ازبکستانی خود تبعیت نمی‌کنند و وی نیز هیچ نظارتی بر روند تمرینات آنها ندارد تا جایی که این ملی‌پوشان با مربیان اختصاصی خود تمرین می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۳۹۲۴

رقابت‌های جودو در بازی‌های المپیک از شانزدهم مرداد آغاز می‌شود و نخستین نماینده ایران در روز دوم این رقابت‌ها روی تاتامی می‌رود. مسعود حاجی آخوندزاده، سرمربی سابق تیم ملی جودو درباره اتفاقات اخیر این ورزش می‌گوید: مسائل مختلفی دست به دست هم داده است و کارهای کارشناسی نشده جودو را به این روز انداخته است.در حال حاضر هم کاری نمی‌شود کرد تا المپیک به پایان برسد.

فدراسیون جودو با سرپرستی رشید خدابخش اداره می‌شد، اما با نظرمسئولان وزارت ورزش و جوانان، گواری به جای خدابخش آمد تا سرپرست قبلی، بخت خود را برای ریاست در جودو بیازماید. دورخیز خدابخش برای انتخابات جودو با ورود یک مربی ازبک همراه شد. حاجی آخوندزاده با اشاره به سابقه نصرت خان در جودوی آسیا می‌گوید: مربی ازبک در سوریه و هند کار کرده است، اما در برهه کنونی جایگاهش مشخص نیست. فقط آوردن مربی خارجی ملاک نیست. باید جایگاه این مربیان را در هر ورزش تعریف کرد.

سرمربی جودوی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی در پاسخ به این پرسش که مربی ازبکستانی چگونه مجوز فعالیت از وزارت ورزش و جوانان را دریافت کرد در شرایطی که کمیته یا شورایی در وزارت ورزش برای بررسی شرایط مربیان خارجی تشکیل نشده است، می‌گوید: من در جریان کارها نیستم، اما می‌دانم در این چند سال، پراکندگی در سطوح تصمیمات جودو زیاد بوده است. باید کاری کنیم تصمیمات این ورزش از درون آن گرفته شود نه بیرون از جودو.

اهالی جودو می‌پرسند چرا متولیان ورزش در شرایطی که تیم ملی در کوران رقابت‌های مختلف برای کسب سهمیه تلاش می‌کرد، رئیس و سپس سرپرست قبلی را کنار گذاشتند تا گواری به عنوان سرپرست جدید تعیین شود؟ حاجی آخوندزاده تبعات چنین برنامه‌هایی را ایجاد حاشیه‌های زیاد پیش از بازی‌های المپیک می‌داند و می‌گوید: در جودو فرصت و فضای کافی برای کار کردن فراهم نیست. با نخستین شکست حتی در صورت بهبود روند، حملات آغاز شده و برنامه‌های این ورزش نیمه‌کاره رها می‌شود. ما به ثبات در برنامه‌ریزی نیاز داریم.

حاجی آخوندزاده درباره تبعات تعیین نکردن جایگاه برای مربی خارجی می‌گوید: نتیجه روشن است. سعید ملایی با مربی برکنار شده خود یعنی حامد ملک‌محمدی تمرین می‌کند و جواد محجوب هم در حال تمرین با مسعود خسروی‌نژاد است. نمی‌خواهم به بحث اشخاص ورود کنم، اما این یک اعتراض به وضع موجود جودو ست. شاید به خاطر این که به مربیان خودمان فرصت نداده ایم جودوکاران معترض هستند. باید این مسائل را آسیب شناسی کرد.

مربی ازبک قرار است هدایت دو جودوکار المپیکی را در ریو به عهده داشته باشد. جودوکارانی که حاضر نیستند با او تمرین کنند و نظارتی هم از سوی مربی ازبک بر کار آنها نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها