کمالوندی در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

امکان برگشت پذیری توان هسته ای با قدرت بیشتر

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:‌ همیشه گفته ایم که اگر قرار باشد به گذشته برگردیم برگشت به نقطه قبلی نیست چه بسا به جای قرار دادن مجدد ماشین هایIR1 ماشین های پیشرفته تر بگذاریم.
کد خبر: ۹۲۳۹۰۳
امکان برگشت پذیری توان هسته ای با قدرت بیشتر

بهروز کمالوندی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اظهارات صبح امروز رییس مجلس مبنی بر اینکه سازمان انرژی اتمی مطابق قانون طرح راه اندازی کارخانه هسته ای برای غنی سازی در درجات مورد نیاز کشور را آماده کرده و در مجلس ارایه دهد، گفت: همانگونه که رییس سازمان انرژی اتمی امروز در گفتگویی اعلام کرد بحث کارخانه غنی سازی در میان نیست.

وی ادامه داد: آنچه مهم است یکی از وظایف سازمان این بوده که ظرفیت برگشت پذیری خود را حفظ کند تا در صورت خلف وعده طرف مقابل در صورت لزوم به گذشته برگردد، البته حفظ ظرفیت از قبل نیز مطرح بوده است و به استحضار رهبر معظم انقلاب هم رسیده است و به مراجع زیربط هم قبلا گفته شده است.

کمالوندی تصریح کرد: به همین دلیل رهبرانقلاب چند وقت پیش اشاره ای داشتند که در صورت خلف وعده طرف مقابل، ظرف یک سال و نیم به ظرفیت 100 هزار سو در غنی سازی برسیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: همیشه گفته ایم که اگر قرار باشد به گذشته برگردیم برگشت به نقطه قبلی نیست چه بسا به جای قرار دادن مجدد ماشین هایIR1 ماشین های پیشرفته تر بگذاریم.

وی افزود: برگشت به ظرفیت قبلی و یا افزایش آن و عملیاتی شدنش مسیری دارد و باید در هیات نظارت و شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری شود و سازمان انرژی اتمی همواره این موضوع را مدنظر قرار داده و این ظرفیت را دارد.

کمالوندی گفت: برداشت ما این است که آقای لاریجانی نیز تاکید دارند که آمادگی داشته باشیم تا در صورت لزوم به توان پیشین برگردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها