گفت‌وگوی اختصاصی جام‌جم با بانوی پرنده ایران

پرواز در کنار عقاب‌ها اوج لذت در آسمان

فاطمه افتخاری یکی از بانوانی است که روی پای خودش ایستاده و بدون این‌که حمایتی از سوی مقام مسئولی شود برای خودش، برای خانواده‌اش و برای ایران در آسمان می‌پرد.
کد خبر: ۹۲۳۸۳۰
پرواز در کنار عقاب‌ها اوج لذت در آسمان

به گزارش جام جم آنلاین ، او خلبان پاراگلایدر است و ساعت‌های زیادی را در آسمان‌های مختلف پریده است. افتخاری که رکورددار طی مسافت در ایران است گفت‌وگویی اختصاصی را با جام‌جم در این مورد انجام داده است.

ابتدا از رکوردزنی‌تان بگویید. ظاهرا 16 کیلومتر رکورد پروازی را شکسته‌اید.

پرواز ما قرار بود که آموزش مسافت باشد. با یک سری از خلبان‌های دیگر و البته شاگردانی که می‌خواستند پرواز کنند. ما برای آموزش کار می‌کردیم. روز خوبی برای پرواز مسافت بود.

قرار بود همان 16 کیلومتر را رکورد بزنید یا... .

پرواز را در حالی ادامه دادیم که من خیلی آرام پرواز می‌کردم. حدود سه چهارتا از خلبان‌های خوب دیگر هم جلوتر از من پرواز می‌کردند و به من اطلاعات می‌دادند. من هم مسیر آنها را ادامه دادم. تقریبا 146 کیلومتر پرواز کردم. بیشتر از این امکانش نبود. به هر حال بعد از شش ساعت همزمان فرود آمدیم.در کل روز خوبی بود و دو تا رکورد ارتقای ارتفاع را زدیم.

دوست داری این رکوردزنی تا کجا پیش برود؟

آن روز که همه چیز عالی بود و در حال پرواز با عقاب‌ها بودم! چند تا عقاب کنارم آمدند و لذت خوبی داشت. رکورد قبلی‌ام 133 کیلومتر بود.البته من قبلا 4 بار این رکورد را زده بودم، اما آن روز خیلی خاص بود. البته امیدوارم که این رکورد را افزایش بدهم.

از پرواز خسته نمی‌شوی؟

از پرواز خسته نمی‌شوم. خیلی زود دلم تنگ می‌شود. وقتی در آسمان هستم احساس می‌کنم جایم درست است و باید همین جا باشم. بقیه وقت‌ها مدام منتظر هستم تا زمان پروازم برسد.

کارهای شما مورد توجه مسئولان هم قرار می‌گیرد؟ برایت مهم هست یا نه؟

ما خلبان‌های خیلی خوبی داریم، اما کارهای‌مان مورد توجه مسئولان قرار نمی‌گیرد. خیلی از خلبان‌های ما در صدر رنکینگ هستند و مقام‌های خوبی هم دارند، اما...

در همه سفرها و مسابقات با هزینه‌های شخصی خودمان شرکت می‌کنیم. الان هم در ترکیه هستم برای مسابقات. هر مسابقه‌ای که باشد سعی می‌کنم در آن شرکت داشته باشم. من هدفم این است که خوب تمرین کنم و خودم را بسنجم، اما حتی برای گرفتن ویزا هم کمکی به ما نمی‌شود.

دلسرد نمی‌شوی؟

بحث ارتباط و انگیزه مطرح نیست. ما مشکلات اقتصادی داریم. بودجه خودم خیلی محدود است. آن طور که دلم می‌خواهد نمی‌تواند در مسابقات شرکت کنم.هزینه‌ها سنگین است و مجبورم از بین مسابقات گلچین کنم.

در ترکیه هم ظاهرا برای مسابقه هستید. چه مسابقه‌ای بود و چه نتیجه‌ای گرفتید؟

مسابقات کایسری. من الان هم در ترکیه هستم. هدفم این بود که در این مسابقات جزو 10 نفر اول باشم. یازدهم شدم، اما باز هم رضایت‌بخش است. من در بین بانوان هم دوم شدم و نفر اول از ترکیه شد که دو سال قبل پایین‌تر از من قرار گرفته بود. آن هم به دلیل این‌که مدام تمرین می‌کند و مدام در مسابقات شرکت می‌کند.

برای حضور در مسابقات چطور شما را دعوت می‌کنند؟ از طریق انجمن؟

دعوت‌نامه خاصی وجود ندارد که بخواهند برای جایی ارسال کنند. یک وب‌سایت هست که پول را واریز می‌کنیم و ثبت‌نام می‌کنیم. انجمن اصلا خبر ندارد ما الان کجا هستیم. اصلا نمی‌دانند چه مسابقاتی دارد برگزار می‌شود. اسپانسری هم نداریم که از ما حمایت کند. اسپانسرهای من همسر و پدرم هستند.

ظاهرا همسرتان هم پرواز می‌کنند. با هم رقابت هم دارید یا نه؟

بله ایشان هم پرواز می‌کنند و یکی از خلبان‌های خوب در این رشته ورزشی هستند. رقابت که نه. اصلا آشنایی ما در آسمان اتفاق افتاد.من از این بابت خوشحالم. باید بگویم خیلی از خانم‌ها هستند که به سمت این رشته ورزشی می‌آیند، اما چون مشوقی ندارند و حمایت نمی‌شوند، خیلی زود دلسر می‌شوند و می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها