رئیس سازمان بیمه سلامت با بیان این‌که برای شناسایی افراد فقیر و ثروتمند از دارندگان دفترچه‌های بیمه سلامت، آزمون وسع گرفته خواهد شد، گفت: این سازمان تا پایان سال گذشته، 6400 میلیارد تومان کسری بودجه داشته که با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان بیمه سلامت، وزارت رفاه و بهداشت دولت قول داده منابع مورد نیاز را تامین کند.
کد خبر: ۹۲۳۶۴۵

به ‌گزارش فارس، محمدجواد کبیر با اشاره به این که در اصلاحیه لایحه بودجه سال 95، 5000 میلیارد تومان از اوراق قرضه برای جبران هزینه‌های مربوط به سال 94 پیش‌بینی شده است، افزود: هر میزان پول به بخش بیمه و بهداشت و درمان تزریق شود، مشکلات رفع نخواهد شد، مگر این‌که نظام ارائه خدمت براساس منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی برای کنترل تقاضا تغییر کند.

وی تاکید کرد: تا وقتی کنترل تقاضا در کشور صورت نگیرد، هرچقدر پول به بخش بهداشت و درمان تزریق شود، مشکلات به قوت خود باقی خواهند ماند؛ بنابراین لازم است معماری نظام ارائه خدمت درست و خدمات ساده و اولیه توسط پزشکان غیرمتخصص انجام شود. همچنین طب عمومی باید احیاء و نظام ارجاع بدرستی اجرا شود.

رئیس سازمان بیمه سلامت با تاکید بر توسعه پزشک خانواده در همه استان‌های کشور گفت: گام بعدی در بحث کنترل تقاضا، ورودی مراجعان به مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی است که باید با جدیت کنترل شود و بخشی از هزینه‌ها را از این طریق کاهش داد.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت افزود: در گام اول همه از بیمه سلامت استقبال کردند، اما پس از آن انتقاداتی از این بیمه مطرح شد که البته براساس مطالعات میدانی صورت گرفته مشخص شد حدود 91 درصد از 11 میلیون بیمه شده افراد دارای درآمد زیر یک میلیون تومان یعنی زیر خط فقر هستند. همچنین خانواده حدود 75 درصد از این افراد نیز درآمد زیر یک میلیون تومان دارند. از سوی دیگر 86 درصد از این افراد در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند؛ بنابراین با مطالعات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که استراتژی بیمه سلامت به هیچ عنوان اشتباه نیست . کبیر تصریح کرد: در این مسیر هستند افرادی که تمکن مالی دارند و نباید بیمه می‌شدند، اما برای این افراد نیز در بخش تمدید دفترچه‌ها آزمون وسع در نظر گرفته شده است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود در سال 95 درصورت برقراری نظام ارجاع و برگزاری آزمون وسع از 11 میلیون بیمه شده، حدود دو میلیون نفر کم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها