رئیس سازمان حج و زیارت:

بیمه زائران اربعین الزامی است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در اربعین حسینی، از 16مرداد از طریق سامانه اینترنتی سماح آغاز می شود.
کد خبر: ۹۲۳۵۶۹
ثبت‌ نام متقاضیان تشرف به عتبات در اربعین از 16مرداد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سعید اوحدی افزود: اطلاعیه ثبت نام اربعین در یکی دو روز آینده منتشر می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیش بینی می شود امسال حداقل دو میلیون زائر در اربعین حسینی به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی افزود: سامانه اینترنتی ثبت نام سماح به نشانی samah.haj.ir راه اندازی شده و علاقمندان می توانند از شانزدهم مرداد، مرز و تاریخ خروج خود را از کشور، دفتر زیارتی مد نظر برای ثبت نام و در صورت استفاده از خودروی شخصی، محل پارکنیگ خودروی خود را تعیین کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده با مسئولان عراقی، امیدواریم از ابتدای شهریور صدور روادید اربعین در چهار کنسولگری عراق در ایران آغاز شود.

اوحدی افزود: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و مشکلات سال گذشته، با تفاهم انجام شده با دولت عراق، از ابتدای مهر و دو ماه قبل اربعین، در بیست نقطه کشور، دفاتر کنسولگری عراق روادید صادر خواهند کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سامانه اینترنتی سماح برای ثبت نام اربعین تا نیمه ماه صفر (اواخر آبان) بازخواهد بود.

وی به علاقمندان تشرف به عتبات عالیات در اربعین توصیه کرد ثبت نام خود را به روزهای پایانی مهلت مقرر، موکول نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین امروز در نشست علمی، تخصصی؛ بازمهندسی حج و رسانه، در اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما و در جمع نمایندگان منطقه ای تشکل ها و انجمن های فرهنگی طلاب و فضلای جامعه المصطفی العالمیه، شرایط و فرایند مذاکرات حج امسال با مسئولان عربستان و سیاست های جمهوری اسلامی ایران در این باره را تشریح کرد.

اوحدی با تشریح فاجعه اسف بار منا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که منجر به شهادت 475 زائر ایرانی و چند هزار زائر غیرایرانی شد، بی تدبیری، قصور و بی کفایتی سعودی ها را عامل این فاجعه خواند و گفت: مسئولان سعودی باید پاسخگوی این ظلم باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت از نقش رسانه های کشور در پوشش اخبار فاجعه منا و مذاکرات حج امسال، قدردانی کرد و گفت: این تلاش و پیشتیبانی باعث شد قصور مسئولان عربستانی برای مردم دنیا آشکار شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی نماینده ولی فقیه در کشورهای حوزه خلیج فارس هم در نشست علمی، تخصصی؛ باز مهندسی حج و رسانه، مناسک حج را بزرگترین رسانه ی جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام توصیف کرد و گفت: در حال حاضر که امکان حضور در این مراسم وجود ندارد، رسانه های جمعی، سازمان حج و علمای حوزه، باید برای تنویر و توجیه افکار دنیای اسلام تلاش جهادی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها