هوندا CR-Z‌ هیبریدی خوش‌اقبال نبود

به نظر می‌رسد هوندا موتور در حال قطع تولید و فروش مدل هیبریدی CR-Z‌ است؛ خودرویی که با ظاهری ورزشی نتوانست جایگاه مناسبی در بازار فروش آمریکا به دست بیاورد. نائو اوزاوا، سخنگوی هوندا موتور چند روز پیش از توقف تولید این خودرو در ژاپن خبر داد و گفت: خروجی این محصول برای بازار ایالات متحده در حال حاضر رو به کاهش است و برای به دست آوردن مجدد بازار خودروهای سبز، این شرکت نیاز دارد تا تمرکز بیشتری بر مهندسی مجدد پیشرانه‌های ترکیبی و به روز رسانی آن انجام دهد.
کد خبر: ۹۲۲۳۴۶

مدل CR-Z‌ اولین بار سال 2010 وارد بازار شد و طراحی آن الهام گرفته از نمونه کلاسیک CR-X‌ ‌بود؛ طرحی که با استفاده همزمان از سیستم بنزینی و برقی سازگار با محیط‌زیست بود و می‌توانست توجه ورزش‌دوستان را به خود جلب کند. هوندا تلاش داشت با این محصول میراث ماندگاری برای حفظ محیط‌زیست برجا بگذارد، اما CR-Z‌ در عمل نتوانست رابطه معقولی بین اقتصاد سوخت و طبیعت برقرار کند و حتی ظاهر اسپرت و ورزشی آن به رونقش کمک نکرد. به همین علت، هوندا سیستم ارائه شده در ظاهر ورزشی آن را به مدل‌های آکورا RLX و NSX منتقل کرد. هوندا موفق شد سال 2010 تعداد 5249 دستگاه از مدل CR-Z‌ را در ایالات متحده بفروشد. سال گذشته فروش این مدل در ایالات متحده 14درصد کاهش داشت و به 3073 دستگاه رسید. ماه ژوئن نیز این بازار دستخوش تغییر 7/6 درصدی بود و اینبار فقط توانست 1205 دستگاه از CR-Z‌ را در آمریکا به فروش برساند. این در حالی است که شرکت‌های نیسان لیف و شورولت ولت موفق شدند تمام خودروهای هیبریدی خود را بفروشند. فروش جهانی این محصول در سال 2010 به مجموع 33هزار و 745 دستگاه رسید که این رقم اوج فروش این مدل تا امسال بوده است؛ به گونه‌ای که این رقم تا سال گذشته به طور متوسط به 4271 دستگاه رسیده است.

در ژاپن شرکت هوندا برای جبران این شکست در حال آماده‌سازی نسخه جدیدی از CR-Z‌ است که نام آن را برچسب نهایی گذاشته است. هوندا از طراحان خود خواسته است تا با مهندسی دوباره آکورد هیبریدی سطح فروش خود را بالا ببرد و انتظار دارد بتواند سالانه 30 هزار دستگاه از آن را در آمریکا به فروش برساند. جیمز جنکینز، سخنگوی هوندا می‌گوید: شرکت هوندا فقط برای بازار آمریکا، منابع هیبردی خود را به مدل‌های 2014 آکورد منتقل کرده است. ما به این تغییر خوش بینیم و امید زیادی داریم که به فروش دوبرابری این مدل دست پیدا کنیم. منبع: autonews

محمدرضا نجفی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها