دیوید کامرون ظهر روز گذشته خانه شماره 10 خیابان داونینگ را در کسوت نخست وزیری ترک کرد تا برای آخرین بار در جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان پارلمان شرکت کند. وی پس از حضور در پارلمان، به سمت کاخ باکینگهام رفت و استعفای خود را رسما تقدیم ملکه انگلستان کرد. پس از آن نیز ترزا می، رهبر حزب حاکم محافظه‌کاران نزد ملکه رفت و پس از دریافت دستور تشکیل دولت، رسما کار خود را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور آغاز کرد.
کد خبر: ۹۲۱۶۰۴

عصر سه‌شنبه ون‌های مخصوص به خیابان داونینگ آمدند تا کامرون پس از شش سال حضور در این مکان، وسایل خود را از آنجا خارج کند. وی سه‌شنبه شب نیز در گفت‌وگو با دیلی تلگراف، گفت: خدمت به کشوری که به آن عشق می‌ورزم، امتیازی مهم برای من بوده است. وی افزود: در تمام این مدت سعی کردم کشور و مردم را از شرایط سخت نجات داده و روزهای بهتری را برای آنها رقم بزنم. هم اکنون نیز در حالی دولت را ترک می‌کنم که امیدوارم کشوری قوی‌تر، اقتصادی پویاتر و فرصت‌های بهتری برای زندگی داشته باشیم.

اگرچه می از روز گذشته سکان هدایت انگلیس را به دست گرفت، اما اخبار و گزارش‌های مربوط به او و سیاست‌هایش طی چند روز گذشته در روزنامه‌ها و شبکه‌های خبری مطرح شده است. به عنوان مثال، روزنامه‌های دیروز انگلیس به بررسی کابینه احتمالی می و نقش زنان در آن پرداختند. همچنین آلکس پترسون، سخنگوی کمیسیون مشترک امنیت ملی انگلیس گفت که اولویت‌های امنیت ملی انگلیس با روی کار آمدن نخست‌وزیر جدید دستخوش تغییر نخواهد شد.

در این میان حزب کارگر انگلیس نیز دستخوش اختلافاتی شد و پس از برگزاری همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، میان رهبران این حزب اختلافاتی به‌وجود آمده است. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که خواستار ماندن بود به‌دلیل نا‌توانی در قانع کردن حامیان این حزب برای رای به ماندن، مورد حمله هم‌حزبی‌ها قرار گرفت و با فشار برای کناره‌گیری مواجه شد. قرار است رای‌گیری برای ریاست این حزب برگزار شود.

کمیته ملی اجرایی حزب کارگر نیز اعلام کرد کوربین بدون نیاز به اعلام نامزدی وی از سوی حزب کارگر می‌تواند در رأی‌گیری برای تصدی ریاست حزب کارگر انگلیس شرکت کند. مخالفان کوربین اعلام کرده بودند که اگر وی بخواهد در رقابت‌های انتخاباتی ریاست حزب کارگر انگلیس شرکت کند، باید دست‌کم حمایت 51 نفر از اعضای پارلمان بریتانیا یا پارلمان اروپا را به‌دست آورد.

در این رای‌گیری کوربین دو رقیب دارد؛ یکی وون اسمیت، عضو پیشین کابینه سایه حزب کارگر است که گفته در رقابت درون حزبی برای رهبری شرکت می‌کند. اسمیت گفته است که حزب کارگر به رهبری «رادیکال و با‌اعتبار» نیاز دارد. آنجلا ایگل، عضو مستعفی کابینه سایه نیز دیگر رقیب کوربین است که بارها رهبری او را به چالش کشیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها