بازار فروش وام با نرخ "رشوه" ۸درصد راه افتاد

شگردهای فساد مدیران بانک‌ها

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

15 هزار کارخانه تعطیل یا نیمه ‌فعال است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حدود 15 هزار کارخانه تعطیل شده و یا نیمه‌فعال است که باید احیا شوند و این در حالی‌ است که بانک‌ها به جاهای بی‌خود می‌روند و سودشان را می‌گیرند.
کد خبر: ۹۲۱۵۰۴
15 هزار کارخانه تعطیل یا نیمه ‌فعال است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی پیش از ظهر امروز در نشست با مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران استانی اظهار داشت: مردم نمی‌دانند در برجام ما چه گرفته‌ایم و یکی از افتخارات مذاکرات پنج به اضافه یک این است که می‌توانیم در صنعت گداخت هسته‌ای عضو شویم و یک نیروگاه کوچک را با نظارت آنها بسازیم.

وی در ادامه سخنان خود به دفاع از دستاوردهای برجام پرداخت و ادامه داد: امروز مشکلی برای کشتی‌های ما در هیچ جای دنیا نیست و می‌توانند بروند، بارگیری کنند و یا پهلو بگیرند و هواپیماها نیز همین وضعیت را دارند در حالی که قبل از برجام حتی سوخت هم به ما نمی‌دادند.

هاشمی‌رفسنجانی عنوان کرد: تولید نفت را به اندازه سابق برگردانده‌ایم و بازار را برگردانده و گرفته‌ایم و بسیاری از بانک‌های دنیا با ما همکاری می‌کنند، اما چند بانک بزرگ در دنیا است که با آمریکا هستند و ما اعلام کرده‌ایم با آمریکا نمی‌خواهیم به آن نحو فعالیت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید آرام‌آرام جلو رویم که آنها خیال نکنند به ما امتیاز داده‌اند زیرا همه اینها حق مسلم ما بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: سلاح هسته‌ای را بهانه کرده‌اند در صورتی که مقام معظم رهبری فرمودند «ساخت سلاح حرام است».

هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: در باشگاه پلاسما از طریق دانشگاه آزاد اسلامی حضور داریم و اخبار آینده آن را به زودی خواهید شنید.

وی افزود: دولت یازدهم، تحریم‌ها را شکست اما هنوز بقایایی دارد که باید رفع شود و این در حالی‌ است که آمریکایی‌ها از ایران گروگان‌گیری کردند و گفته‌اند حمایت از تروریسم را باید بپذیرید و ما این را قبول نداریم، زیرا ما از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم که مظلومترین انسان‌ها هستند و از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کنیم که خطر اسرائیل را محدود کرده است و اسرائیلی‌ها تروریست هستند و آنها در رسانه‌های‌شان فریبکاری می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: ما قربانی تروریسم هستیم و هیچ کشوری به اندازه ایران قربانی تروریسم نشده است و بهترین شخصیت‌های ما در ابتدای دوران انقلاب اسلامی شهید شدند و این به ما نمی‌چسبد که حامی تروریسم باشیم.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: ما موثرترین جنگ را با تروریسم انجام می‌دهیم و فلوجه را که آمریکایی ها نتوانستند از داعش پس بگیرند، ما توانستیم پس بگیریم.

وی ادامه داد: ظلم تبلیغاتی علیه ایران به علت کوته‌نظری‌های داخل کشور است که با برجام و رفع حصر و محرومیت علیه ایران مخالفت می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از این پس رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را شاهد خواهیم بود، گفت: بدون رونق اقتصادی قطعا نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: تکیه ما باید بر مردم باشد، انقلاب ما با تکیه بر مردم پیروز شد در حالی که ما از سوی هیچ کشور خارجی حمایت نشدیم و اگر کشور ایران امن است، بخشی از آن مربوط به این است که مردم ما وفادار به نظام هستند و به همین علت نفوذ تروریست‌ها سخت است و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نیز هوشیار هستند و کشور ما در میان خرمن آتش، امنیت خودش را حفظ کرده است.

وی با یادآوری این موضوع که رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال کار اساسی دولت یازدهم است از نقدینگی‌های عظیم در بانک‌های کشور سخن به میان آورد و متذکر شد: سال گذشته 900 هزار میلیارد تومان نقدینگی در بانک‌ها داشتیم که این نقدینگی تورم‌زا است و اگر آن را به صورت تسهیلات به مردم ارائه دهیم موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها