سخنگوی دولت با تاکید بر این که دولت موضوع فیش‌های حقوقی نجومی و پرداختی‌های نامتعارف را به‌صورت جدی پیگیری خواهد کرد، گفت: دولت در موضوع برخورد با دریافتی‌های نامتعارف به ابراز تاسف بسنده نکرده است بلکه در اقدامی عملی حداقل 13 نفر از مدیران عالی استعفا کردند و در پاره‌ای موارد برکنار شدند.
کد خبر: ۹۲۱۳۰۸

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت دیروز در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به این‌که دولت برای تامین حقوق کارکنان خود، با توجه به افزایش 12 درصدی حقوق و تمرکز بر حقوق یک و نیم میلیون تومانی تا سه‌ماهه اول امسال 4200 میلیارد تومان به منظور ایجاد عدالت بر اضافه پرداخت‌های گذشته اختصاص داده است اظهار کرد: ‌متاسفانه طرح موضوع فیش‌های حقوقی به اصطلاح نجومی تمام زحمات دولت را تحت‌الشعاع قرار داد.

ماجرای 950 مدیر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز دوشنبه‌شب در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» شبکه خبر سیما به تشریح آخرین اقدامات در برخورد با متخلفان حقوق‌های کلان پرداخت و گفت: اعلام شده 950 نفر از مدیران دزد و غارتگر هستند، آقایان باید مطالعه کنند و بدون تحقیق آبروی مردم را نبرند و باید در دنیای دیگر پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: درباره فهرست این 950 نفر توضیح می‌دهم؛ این 950 نفر را رئیس مجلس دستور داد به رئیس دیوان محاسبات که حقوق یکسری افراد را بررسی کنند و ببینند که وضعیت چگونه است. رئیس دیوان محاسبات هم تعداد 950 نفر را انتخاب می‌کند و از این مدیران خود اظهاری می‌گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کشور اضافه کرد: الان عنوان شده 950 نفر از مدیران دزد هستند، خواه یا ناخواه این فهرست وارد رسانه‌ها می‌شود که مردم می‌بینند و اسم افراد در آن است، چه کسی می‌تواند مردم را قانع کند که مدیری فقط سه یا چهار میلیون تومان گرفته است. فرزندان این مدیران در جامعه چه می‌گویند و چه وضع بدی ایجاد می‌شود.

قاضی سراج افزود: خواهش می‌کنم از کسانی که می‌خواهند مطلبی بگویند از مرجع سوال کنند که آیا مستند است یا خیر.

دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبودند

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز دیروز در پاسخ به تذکر یک نماینده درباره کوتاهی نهادهای نظارتی در ماجرای حقوق‌ها گفت: به نظر بنده دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبوده و در این رابطه گزارش‌هایی در طول این مدت ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان بازرسی کل کشور در این مدت گزارشی ارسال کرد که در چه تاریخ‌هایی و کدام‌یک از مدیران بانک‌های مطرح حقوق‌های آنچنانی دریافت کرده‌اند و در این رابطه به قوه مجریه گزارش ارائه شد اما متاسفانه به این موضوع توجه نشده است، نامه این گزارش موجود است و بنده آن را به کمیسیون اصل 90 ارسال کردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از کارهای انجام شده در خصوص رسیدگی به موارد مذکور خبری نشده اما این‌که حجم کار در این رابطه به چه مقدار بوده مشخص نیست، البته ممکن است نقص در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بوده باشد اما نه این‌طور که شما می‌گویید خواب بوده‌اند. چون کار انجام شده و هوشیاری بوده است اما این‌که به طور کامل بوده یا نه، برای من محرز نیست لذا اعلام کردم توضیحات بیشتر به کمیسیون اصل 90 ارسال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها