معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به دخالت‌های عربستان در امور سیاسی کشورش، ریاض را عامل اصلی خلأ ریاست جمهوری در لبنان دانست.
کد خبر: ۹۲۱۲۲۷

به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم با اشاره به دخالت‌های عربستان در امور داخلی این کشور گفت:‌ با وجود این‌که مسئولان و احزاب سیاسی لبنان به‌دنبال تعیین رئیس‌جمهور و بر طرف کردن این خلأ هستند، پس چرا نمی‌توانیم این امر را محقق سازیم؟ پاسخ روشن است؛ ویژگی‌های رئیس‌جمهور از نظر گروه‌های مختلف متفاوت است و هر یک از آنها براساس عقاید و گرایش‌های خود ویژگی‌هایی را برای رئیس‌جمهور در نظر دارند و همچنین طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز شروط خود را داشته و در انتخابی که حقی در آن ندارند، حق وتویی برای خود قائل هستند. وی در ادامه افزود: مشکل اصلی ما دخالت‌های خارجی است که باید پایان یابد. در طول دو سال گذشته روشن شد تنها طرفی که همچون سدی غیرقابل نفوذ ایستاده و در این مساله شرط‌گذاری می‌کند، عربستان است. سعود فیصل، وزیر خارجه سابق این کشور با توافقنامه‌ تقریبا آماده‌ای برای انتخاب رئیس‌جمهور مخالفت کرد، در حال حاضر نیز نظراتی از سوی کشورهای مختلف صادر می‌شود اما مانع از هیچ‌گونه انتخابی نبوده‌ و تنها این وتوی عربستان است که مانع انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان شده است.

دلیلی وجود ندارد که ترکیه با کشورهای همسایه بجنگد

نخست وزیر ترکیه با اعلام این‌که «دلیلی برای اختلاف نظر بین آنکارا و همسایگانش وجود ندارد» خواستار گسترش روابط با کشورهای حوزه دریای مدیترانه و دریای سیاه است. به گزارش روزنامه صباح، بینعلی ایلدریم، در آنکارا گفت: ترکیه در نظر دارد روابط خود را در منطقه از جمله با کشورهای عراق، سوریه و مصر برای گسترش صلح در جهان بهبود بخشد. وی با اشاره به از سرگیری روابط با اسرائیل افزود: ما روابط خود را با اسرائیل به حالت تعلیق درآوردیم، اما پس از دریافت عذرخواهی و غرامت، روابط را از سر گرفتیم. ایلدریم با اشاره به روابط با مسکو تاکید کرد: مردم دو کشور از قطع روابط ناخشنود بودند به همین دلیل دولت ترکیه براساس خواسته افکار عمومی گام‌هایی برای عادی‌سازی روابط با روسیه برداشت.

نژادپرستی سازمان یافته همچنان در آمریکا وجود دارد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به خشونت‌های اخیر ماموران پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان اعلام کرد همچنان نژادپرستی سازمان‌یافته در سراسر آمریکا وجود دارد. «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» در مصاحبه با شبکه «ام.‌اس.ان.بی.سی» گفت: باید میان مأموران پلیس و جامعه‌ای که به آن خدمت می‌کنند ارتباطات نزدیک‌تری برقرار شود. به گزارش فارس، وی درخصوص حوادث اخیر و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان افزود: هنوز نژادپرستی سازمان‌یافته در سراسر جامعه ما وجود دارد. اوضاع کمی بهتر شده است اما راه زیادی را باید در این زمینه طی کنیم.

نواز شریف به‌دنبال رهایی از بن‌بست پاناما

همزمان با بازگشت نخست‌وزیر پاکستان از لندن، حزب تحت رهبری وی به‌عنوان حزب حاکم، رایزنی‌هایی را با رهبران مخالفان سیاسی با هدف حل و فصل اختلاف‌ها از جمله بحران اسناد «پاناما» آغاز کرده است. به گزارش ایرنا، «نواز شریف» از «اسحاق دار» یکی از معتمدترین وزیران کابینه‌اش و نیز از «پرویز رشید» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان خواسته است بار دیگر باب گفت‌وگو و رایزنی را با رهبران مخالف باز کنند و درباره روند تحقیق و رسیدگی قضایی به پرونده «اسناد پاناما» که در واقع پرونده‌ فساد مالی علیه فرزندان نخست‌وزیر محسوب می‌شود، با احزاب مخالف به توافق برسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها