خبرگزاری صداوسیما نوشت: نخستین هتل کپری جهان در قلعه گنچ استان کرمان به محروم ترین منطقه کشور رونق می بخشد.
کد خبر: ۹۲۱۱۲۹
نخستین هتل کپری جهان در کرمان آماده بهره برداری است

به گزارش جام جم آنلاین؛ این هتل به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی باهدف جذب گردشگران خارجی به این منطقه بکر از کویر ایران اماده بهره برداری است.

منطقه قدیمی قلعه گنج به دلیل شرایط اقلیمی خشک و به لحاظ قرار گرفتن در منطقه ای کویری و بیابانی بین سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان دارای قدمت تاریخی بوده و بهترین منطقه جهت پرداختن به امور باستان شناسی ومردم شناسی است.

بنابر گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان ، منطقه قلعه گنج به عنوان منطقه نمونه فعالیت های محرومیت زدایی این نهاد در جهت سیاستهای اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و احداث یک هتل برای ایجاد زیرساختهای لازم به منظور جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در هنگام سفر از ابتدا در دستور کار بنیاد قرار گرفت.

محمد جواد جهانپور مدیر عامل هتل پارسیان قلعه گنج می گوید: به منظور آشنایی میهمانان و مسافران با معماری و شرایط اقلیمی منطقه، سازه ای ترکیبی از سنتی، بومی و مدرن برای احداث این هتل انتخاب و مطابق با استانداردهای روز هتل داری تجهیز شد به نحوی که بتواند خواسته ها و نیازهای مشتریان و مراجعه کنندگان از ایران و سراسرجهان را برآورده کند ضمن آنکه معرف الگویی از این شهر تاریخی باشد.

به گفته وی سازه این هتل به دلیل سبک سازی، بیشتر از چوب و برگ درختان خرما و داز (نمونه ای وحشی از درخت خرما) و الهام گرفته از ساخت و سازهای بومی به شکل کپر احداث شده و ضد زلزله است.

جهانپور، آشنایی مسافران و گردشگران با آثار تاریخی و باستانی و زندگی بومی مردم منطقه، بازدید گردشگران از جنگل‌ها‌ی سرسبز منطقه"مارز " ، برگزاری تورهای شتر سواری در کویر، ماشین سواری در شن و تورهای شبانه و تابستانی، اجرای سنت های محلی و بازدید از نقاط دیدنی منطقه قلعه گنج را از برنامه های در دست اجرای این مجموعه اقامتی اعلام کرد که در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.

مدیر عامل هتل پارسیان قلعه گنج همچنین به اجرای پروژه شهربازی سرپوشیده در این مجموعه اشاره کرد و یادآور شد : اجرای پروژه شهربازی سرپوشیده، در زمینی به وسعت یک هکتار شامل تجهیزات ورزشی، تفریحی و رفاهی در روبروی هتل جهت رفاه و تفریح مراجعه کنندگان و مردم منطقه در نظر گرفته شده است که پس از تصویب شورای شهر عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

طرح مطالعاتی این پروژه انجام شده است و منتظر تصویب آن از سوی شورای شهر هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها