نماینده مجلس دهم گفت: آماری وجود دارد که حدود ۳ هزار فیش بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان وجود دارد که قانونی نیست.
کد خبر: ۹۱۹۴۸۵
وجود ۳ هزار فیش حقوقی غیرقانونی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون/ ۳۰۰ فیش بالای ۵۰ میلیون تومان

به گزارش جام جم آنلاین ، مصطفی کواکبیان با اشاره به حقوقهای نجومی ،گفت: ما امروز یک بحث اساسی‌تر از این موضوعی که این روزها پیش آمده داریم و آن این است که سیستم بانکداری ما تا چه اندازه اسلامی است.

وی افزود: بسیاری از فقها هنوز در این شکل بانکداری شبهه دارند و معتقدند که این روش بانکداری ربوی است، بنابراین در اسلامی بودن آن تردید وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این سؤال که آیا بانکداری ما اسلامی است؟، گفت: البته بعضیها توجیه می‌کنند که این که در حال حاضر شما یک کالایی را می‌خرید، قطعا سال دیگر باید برای خرید همین کالا به دلیل تورم مبلغ اضافه‌ای بپردازید، این طبیعی و یا هزینه فرصت است.

کواکبیان با ادعای اینکه در شرایطی که تورم وجود دارد، ربا مفهوم ندارد، اظهار کرد: مشکل اصلی اینجاست که به بانکداری اسلامی توجه نمی‌شود.

وی در ادامه، سیستم بانکی کشور را دارای مشکلات متعددی دانست که به پرداختهای نجومی به برخی مدیران منجر شده است، افزود: تسهیلات بانکی نیز غیر از فیشهای حقوقی، منشأ فساد است.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تأکید بر اینکه پرداخت حقوقها در هر سطحی، طبق قانون نظام هماهنگ پرداخت نباید بیش از 20 میلیون تومان و 150 ساعت اضافه کار در ماه باشد، تصریح کرد: آماری وجود دارد که حدود 3 هزار فیش بین 20 تا 50 میلیون تومان وجود دارد که قانونی نیست، البته 300 فیش هم بالای 50 میلیون تومان داریم که پوشش قانونی ندارد.

کواکبیان با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط رئیس و اعضای هیئت مدیره صندوق توسعه ملی، مدعی شد: پرداختها در صندوق توسعه ملی از دوران احمدی‌نژاد و دولت قبل شروع شده، به طوریکه گفته شده هیئت عامل هر طور که خواست می‌تواند برای خودش حقوق تنظیم کند.

وی اضافه کرد: کدام کشور را سراغ داردید که مانند صندوق توسعه ملی دست مدیر را برای پرداخت حقوق باز بگذارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با بیان اینکه باید برای فیشهای حقوقی بالا گریه کنیم، خاطرنشان کرد:واقعا انصاف و مروت کجا رفته است؟ دولت و همه دستگاهها باید با پرداختهای نجومی مقابله کنند.

منبع:تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها