مسابقات بسکتبال انتخابی المپیک ریو

شکست بسکتبالیست‌های ایران برابر یونان

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش در مسیر المپیک برابر یونان تن به شکست داد.
کد خبر: ۹۱۹۳۶۸
شکست بسکتبالیست‌های ایران برابر یونان

به گزارش جام جم آنلاین،‌ تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش از رقابت‌های انتخابی المپیک ریو به مصاف یونان قدرتمند رفت و با نتیجه 78 بر 53 تن به شکست داد. شاگردان باوئرمان در این مسابقه شروع خوبی داشتند اما تحت تاثیر قدرت فیزیکی حریف و پنج خطا شدن سریع حامد حدادی نتیجه را واگذار کردند. تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدارش فردا به مصاف مکزیک خواهد رفت.

کوارتر اول: شروعی خوب

نخستین دیدار ایران از رقابت‌های انتخابی المپیک ریو برابر یونان با عملکردی خوب آغاز شد. باوئرمان در این دیدار بهنام یخچالی، محمد جمشیدی،‌ ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را به عنوان پنج نفر اول وارد زمین کرد و این بازیکنان شروع بسیار خوبی داشتند. حامد حدادی به عنوان بازیکن محوری و کاپیتان تیم خیلی خوب در زیر سبد حریف خودنمایی می‌کرد و از موقعیت‌هایش امتیاز می‌گرفت. با گذر چند دقیقه از مسابقه یونان دفاع خود را بر روی حدادی متمرکز کرد و با کنترل او توانست امتیازآوری کند و فاصله بیشتری به وجود بیاورد.

یونان 15 بر 9 از ایران پیشی گرفت. کنترل حدادی باعث شد تا باوئرمان حسن‌زاده را به جای او وارد زمین کند و ایران در نیمه کوارتر اول رو به شوت‌های سه امتیازی آورد. یخچالی با یک شوت سه امتیازی فاصله را کاهش داد و نبض بازی را به سود شاگردان باوئرمان تغییر داد. در کوارتر اول می‌توان به کار دفاعی خوب ایران اشاره کرد و پس از آن امتیازآوری حامد حدادی. در طرف دیگر میدان نیز پرپراوغلو ستاره تیم ملی یونان بود که به خوبی امتیازآوری می‌کرد و واقعا کار دفاعی ایران را دشوار می‌کرد. کوارتر نخست در نهایت به سود یونان بود و این تیم توانست 27 بر 21 به پیروزی برسد.

کوارتر دوم: خستگی و افت روحیه

در کوارتر دوم ایران بازی را بهتر شروع کرد اما تجربه بازیکنان یونان و قدرت بدنی آنها باعث شد تا تیم اروپایی اختلاف را بیشتر کند. ایران در دفاع خوب کار می‌کرد اما در حمله موقعیت‌ها را تحت فشار بازیکنان با تجربه حریف از دست می‌دادند. حامد حدادی ستاره ایران در این مسابقه بود که در امتیازآوری به تیم ملی کمک می‌کرد اما با اعلام خطای سومش با نظر باوئرمان روی نیمکت نشست تا برای نیمه دوم آماده‌تر شود.

بازی 41 بر 29 بود که محمد جمشیدی با یک پرتاب سه امتیازی زیبا فاصله را کاهش داد اما در ادامه یونانی‌ها دوباره در حمله امتیازآوری کردند و برتری‌شان را تحمیل می‌کردند. در دقایق پایانی کوارتر دوم توپ‌های زیادی از دست رفت و ملی‌پوشان تحت تاثیر روانی قرار گرفته بودند و نمی‌توانستند برنامه‌هایشان را عملی کنند. باوئرمان هم در کنار زمین آنها را به بازی دقیق‌تر دعوت می‌کرد و سعی داشت تا بازیکنانش از نظر روانی افت نکنند.

بسکتبالیست‌های ایران که با ترکیبی جوان برابر ستاره‌های یونانی بازی می‌کردند کمی خسته شده‌بودند و با توجه به فیزیک تنومند حریف در حمله نمی‌توانستند موفق شوند و در نهایت کوارتر دوم را 21 بر 10 واگذار کردند تا یونانی‌ها نیمه اول را 48 بر 31 به سود خود تمام کنند.

کوارتر سوم: تجربه بازی بدون حدادی

نیمه دوم را یونانی‌ها بهتر آغاز کردند. با توپ‌ربایی‌های پیاپی و دفاع خوب اجازه کار به ملی‌پوشان ایران نمی‌دادند و در همان ابتدا نیز چهارمین خطا را از حامد حدادی گرفتند تا ستاره ایران روی نیمکت بنشیند. دفاع فوق العاده یونان کار ملی‌پوشان ایران را دشوار می‌کرد و بازیکنان ایران در حمله‌های خود ناموفق می‌شدند. یونان 56 بر 36 از ایران پیش بود و باوئرمان به شدت بازیکنانش را به کار دفاعی دعوت می‌کرد.

در ادامه بازیکنان شوت زن ایران موتور خود را روشن کردند تا بتوانند از فرصت‌های خود امتیاز بگیرند که موفق هم بودند. در دفاع ارسلان کاظمی و آرمان زنگنه خوب کار می‌کردند و بهنام یخچالی هم در حمله امتیاز کسب می‌کرد. پنج دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود که بهنام یخچالی چهارمین شوت سه‌امتیازی‌اش را وارد سبد کرد و امتیازهای ایران را به 42 رساند؛ یونان 61 بر 42 پیش بود.

در دقایق پایانی این کوارتر باوئرمان تصمیم گرفت حدادی را وارد میدان کند و او به محض حضور در زمین در دفاع و حمله خودش را نشان داد و امتیاز گرفت. کوارتر سوم ایران عملکرد بسیار بهتری داشت و اجازه نداد یونان کار زیادی انجام دهد با این حال بازهم تیم اروپایی بود که در کوارتر سوم 18 بر 16 به برتری رسید.

در دقایق پایانی کوارتر سوم آرمان زنگنه از ناحیه زانو آسیب دید و دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد.

کوارتر چهارم: افت ملی‌پوشان

کوارتر پایانی را ایران خیلی خوب شروع کرد و در دفاع بازیکنان یونان را آزار داد اما در حمله تحت تاثیر فشار روانی حریف قرار داشت و موقعیت‌هایش را از دست می‌داد. در این کوارتر هم به طور کامل مشهود بود که جوانان ایران توانایی خوبی دارند اما از نظر روانی تحت تاثیر قرار داشتند و نمی‌توانستند با اعتماد به نفس بالا کار کنند. نکته جالب توجه به این بود که باوئرمان در کنار زمین بازیکنانش را پیاپی تشویق می‌کرد تا آنها بتوانند همین عملکرد خوبشان را ادامه بدهند. موقعیت‌های ایران یکی پس از دیگری از دست می‌رفت و چند سوت مشکوک داوری هم بر عملکرد ایران تاثیرگذار بود.

یونان 68 بر 78 از ایران پیش بود و هشت دقیقه تا پایان مسابقه باقی مانده بود و ملی‌پوشان ایران در امتیازآوری ناکام بودند. با اینکه در دفاع شاگردان باوئرمان خوب کار می‌کردند اما در حمله نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند و یا اسیر دفاع حریف می‌شدند یا اینکه در شوت‌های آخر بی دقت بودند. چهار دقیقه به پایان بازی مانده بود که ایران تنها یک امتیاز کسب کرده بود و 73 بر 48 از یونان عقب بود.

در این دقایق پنجمین خطای حامد حدادی نیز اعلام شد و او جایش را به اصغر کاردوست داد که برای اولین بار فرصت بازی بدست آورده بود. نکته جالب توجه اینجا بود که وقتی حامد حدادی در حال ترک زمین بود تماشاگران حاضر در سالن او را تشویق می‌کردند.

سه دقیقه به پایان مسابقه بود که باوئرمان دیگر بازیکنان جوانش را نیز وارد زمین کرد و در نهایت اوشین ساهاکیان توانست پنجاهمین امتیاز ایران را بدست بیاورد. کوارتر پایانی این دیدار نیز با برتری یونان همراه بود و در نهایت این تیم توانست 78 بر 53 ایران را شکست دهد. کوارتر چهارم نیز 12 بر 6 به سود یونان به پایان رسید.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها