جنگ میان قدرت‌های بزرگ زمینی از زمین فراتر رفته و اکنون جنگ در آسمان آغاز شده است. جنگ آب و هوایی، جنگ امروز ابرقدرت‌هایی است که می‌خواهند کشوری را به نابودی بکشانند. تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا در سال‌های اخیر بسیاری از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها خشک یا کم‌آب شده‌اند؟ چرا دیگر زمستان‌ها برف نمی‌بارد و اگرهم ببارد روی زمین نمی‌نشیند؟ تاکنون نام سلاحی به اسم هارپ را شنیده‌اید؟ هارپ سلاحی است که ابرها را نابارور می‌کند و باعث بروز خشکسالی می‌شود. این سلاح مخرب که در کشور آمریکا ساخته شده، می‌تواند به صورت هدفمند بخشی از زمین را با مشکل خشکسالی و کم آبی روبه‌رو سازد و حیات را از منطقه‌ای از زمین بگیرد. در این صورت، جمعیت آن منطقه تبدیل به جامعه‌ای مصرف‌کننده می‌شود و باید همه محصولات کشاورزی را وارد کند و حتی آب را هم بخرد... .
کد خبر: ۹۱۸۵۲۳

آنچه خواندید، متنی از شایعه‌ای غیرعلمی است که چند سال است در فضاهای مختلف منتشر می‌شود و عواقب ناشی از گرمایش جهانی را به پروژه‌ای نسبت می‌دهد که انرژی آن، حتی قابل مقایسه با انرژی ناشی از رعد و برق هم نیست. پروژه هارپ، برنامه تحقیقاتی لایه یونوسفر جو زمین با فرکانس بالاست. این پروژه از سال 1993 میلادی آغاز شده و هدف آن پژوهش درباره بالاترین لایه جو زمین یعنی یونوسفر است.

در این پروژه شفق قطبی مصنوعی در یونوسفر ایجاد می‌کنند تا رفتار ذرات باردار در لایه‌های ناشناخته جو زمین را بررسی کنند. این پروژه مربوط به نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده و دانشگاه آلاسکاست و هدف نهایی آن، بررسی پتانسیل ارتباطات رادیویی در لایه‌های بالایی جو بوده است. لازم به ذکر است، پروژه هارپ به دلیل هزینه‌های سنگین که در کل بیش از 250 میلیون دلار برآورد شده، خرداد 93 به علت کمبود بودجه تعطیل شد. بد نیست بدانید اتحادیه اروپا در نروژ و همین‌طور روسیه تجهیزاتی پرقدرت‌تر از هارپ در اختیار دارند. اقلیم زمین و عوامل موثر بر آن آنقدر وسیع و پیچیده است که با فناوری کنونی آدمی امکان چنین دست‌اندازی‌های هالیوودی در اقلیم زمین وجود ندارد.

سال‌هاست بسیاری از فعالان محیط زیست،‌ دغدغه گرمایش جهانی و تغییر آب و هوای زمین را به علت استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی دارند. کشورهای صنعتی بیش از هر ناحیه‌ای باعث ایجاد تغییرات اقلیمی می‌شوند و البته در نهایت همه کشورها و کل کره زمین تحت تاثیر عواقب این پدیده قرار می‌گیرند. در 30 سال گذشته، دمای کره زمین به طور متوسط 6/0 درجه سانتی‌گراد افزایش یافته و اطلاعات ماهواره‌ای نشانگر بالاآمدن سطح آب اقیانوس‌ها به میزان تقریبا سه میلی‌متر در سال است. ذوب شدن یخ‌های قطبی، خشک‌شدن رودخانه‌های فصلی، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و پدیده‌هایی مثل خشکسالی و بیابان‌زایی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها عواقب جبران‌ناپذیر بالا رفتن دمای زمین هستند و هر کشوری تا حدی با این اتفاقات روبه‌رو شده است. با این حال اثر این پدیده در طولانی‌مدت خود را نشان می‌دهد و هنوز برای قضاوت زود است. اما هر رویداد آب و هوایی را نیز نمی‌توان به گرمایش جهانی مرتبط دانست.

اسلحه‌ای به نام هارپ قدرت انجام هیچ تغییری در وضع آب و هوایی هیچ نقطه‌ای از زمین را ندارد، اما مصرف بیش از حد سوخت‌های فسیلی و پدیده گرمایش جهانی شایعه نیست و در صورت ادامه وضع فعلی و بی‌توجهی به هشدارهای دانشمندان خیلی زود بحرانی چندین برابر وخیم‌تر از آنچه در شایعه‌های هارپ می‌شنویم، ایجاد می‌کند.

سپیده شعرباف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها