نقل و انتقالات در حالی ادامه دارد که به نظر می رسد تب تند جذب ستاره های مختلف تا حد زیادی فروکش کرده است.
کد خبر: ۹۱۸۴۳۳
بریز و بپاش به وقت تابستان/ تراکتورسازی،در صدر پرخرج ترین تیم های نقل و انتقالات

به گزارش جام جم آنلاین ؛ در میان هیاهوی نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال باز هم پنهان کاری های متعددی انجام شد و مبالغی که خیلی هم کم نبودند از زیر میز رد و بدل شدند. برخی از چیزهایی که در هیات های فوتبال برخی از استان ها ثبت شد مبالغی واقعی نیستند و تنها برای اثبات فرضیه "سقف قرارداد" و یا فرار از هر گونه مسئولیت دیگری ثبت شدند.

در حالی که نقل و انتقالات همچنان ادامه دارد به غیر از دو ، سه مورد بقیه ستاره ها تکلیفشان مشخص شده و تیم های فصل آینده شان را انتخاب کرده اند.

در ادامه نگاهی به پرخرج ترین تیم های حاضر در لیگ برتر می اندازیم، تیم هایی که به طرز غیر قابل پیش بینی ماشین سازی تاز صعود کرده هم بین آنها قرار دارد.

1-تراکتورسازی (حداقل هفت میلیارد و 870 میلیون تومان)

رتبه نخست بریز و بپاش های تابستانی از آن تراکتورسازی است، تیمی که بار خود را کاملا برای قهرمانی بسته است. سهیل صالحی، شهرام گودرزی، علیرضا رمضانی، هادی محمدی، کرار جاسم، لوسیانو ادینهو، محمد ابراهیمی، محسن بنگر، محمد نوری، سعید مرادی و سینا عشوری خریدهای تیمی هستند که می خواهد قهرمان لیگ پانزدهم باشد. این تیم حدود چهار و نیم میلیارد تومان صرف خریدهای خارجی کرده است که البته مبلغی تایید شده نیست. در میان خریدهای تراکتورسازی چهره های جنجالی و پر سر و صدا زیاد می توان پیدا کرد همانند رمضانی پدیده استقلال که با بی مهری شدید این باشگاه روبرو شد، کرار جاسم عراقی همیشه جنجالی و حاشیه ساز فوتبال ایران، ادینهو آقای گل سابق فوتبال ایران و ستاره دو فصل پیش تراکتورسازان که بار دیگر به ایران برگشته، محسن بنگر مدافع سابق سرخ ها که با پیوستن جلال حسینی به پرسپولیس دیگر جایی در آن تیم نداشت ، محمد نوری کاپیتان اسبق پرسپولیس و در نهایت سینا عشوری که همیشه ستاره پرطرفدار بوده است.

2-استقلال( حداقل هفت میلیارد و 250میلیون تومان)

استقلالی ها در رقابت با حریف دیرینه خود جنگ بر سر تصاحب برخی از مهره ها را بردند. کاوه رضایی و وریا غفوری بازیکنانی بودند که آبی ها با چنگ و دندان آنها را از رقیب خود گرفتند و به تیم خود افزودند. کاوه رضایی ، آرش افشین، محمدحسین کنعانی زادگان، وریا غفوری و بختیار رحمانی ستاره های تیم استقلال محسوب می شوند که با مبالغ بالایی جذب شدند. علی قربانی، میلاد زکی پور، فرشید باقری و .. دیگر بازیکنان جذب شده استقلال هستند. استقلال چهار میلیارد و 200 میلیون تومان در نقل و انتقلات هزینه می کند. آبی ها با امید ابراهیمی هم تمدید کرده اند. آنها فعلا جایگاه دوم پرهزینه ترین تیم های نقل و انتقالات را در اختیار دارند. احسان حاج صفی دیگر ستاره ای است که گفته می شود در راه استقلال قرار دارد.

3-پرسپولیس (حداقل هفت میلیارد و 50 میلیون تومان)

اینها خریدهای پرسپولیس هستند: حامد آقایی، محمد آرام طبع، حسین ماهینی، آنتونی گولچ، محسن ربیع خواه، ابوالفضل درویش وند، صادق محرمی، احسان علوان زاده، سیدجلال حسینی، وحید امیری، ساسان انصاری و علیرضا بیرانوند. چند تا از اینها ستاره هستند؟ حسینی، بیرانوند، امیری و حتی انصاری را می توان ستاره محسوب کرد. به هر حال مجموع این بازیکنان جوان با تجربه و خریدهایی که احتمالا در روزهای آینده خواهد شد چهار میلیارد و و 50 میلیون تومان خرج روی دست سرخ ها گذاشته است. با وجود این خریدهای متعدد برخی معتقدند که پرسپولیسی ها به اندازه تراکتورسازی و استقلال در نقل و انتقالات موفق نبوده اند.

4-سپاهان ( حداقل پنج میلیارد و 800 میلیون تومان)

این مبلغی است که صرف خرید بازیکنان سپاهان در نقل و انتقالات خواهد شد که البته بخش عمده ای از این مبلغ خرج شده است. سپاهان تا اکنون این بازیکنان را خریده است:

فرید بهزادی کریمی، سیدینهو، پدرو هنریکه اولیویرا، دنیل نوروزی، علی هلیچی، لیی اولیویرا،عماد میرجوان،محمود قائد رحمتی، طالب ریکانی، جلال‌الدین علی‌محمدی، شجاع خلیل‌زاده، موسی کولیبالی و مهرداد محمدی. سپاهان حداقل 13 بازیکن گرفته که حداقل سه تایشان ستاره هستند.

5- ماشین سازی تبریز( حداقل پنج میلیارد و 850 میلیون تومان)

تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر با دست پر وارد لیگ شانزدهم می شود. ماشین سازی برای حضور آبرومند در لیگ شانزدهم حسابی فعالیت کرد و بازیکن گرفت. ادسون هنریکه، سهراب ادیب، سامان نریمان جهان، سید جلال رافخایی، ابوالفضل اعلایی، سعید دقیقی، طاهر الکرامه، بهمن کامل، احمد امیرکامدار، رامین قربانی، علی ارجمندیان، مهیار نوری، پیام صادقیان، حبیب گردانی و تیاگو سانتوس بازیکنانی هستند که ماشین سازی جذب کرده است. البته دو میلیارد و 950 میلیون تومان برای این تعداد بازیکن کافی به نظر نمی رسد. در میان این خریدها پیام صادقیان از بقیه پر سر و صداتر است، بازیکنی که برای بار چندم قول داده به همان روزهای خوب فوتبال خودش برمی گردد.

6-پیکان تهران ( حداقل سه میلیارد و هشتصد و بیست میلیون تومان)

پیکان تا توانست بازیکنانی را جذب کرد که سن بالایی دارند و به سمت روزهای پایانی فوتبال خود می روند. (و شاید اصلا به پایان هم رسیده اند.)امیرحسین صادقی، رحمان احمدی، علی حمودی و آرش برهانی این بازیکنان هستند. در حالی که پیکانی ها در آستانه جذب آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران هم قرار دارند، لئون هایراپتیان، بهادر عبدی، مهدی شیری و سجاد آشوری هم جذب این تیم شده اند.

کم تحرک های نقل و انتقالات

پس از تیم های پرخرج به تیم های کم خرج می رسیم. البته تیم هایی همچون پدیده ، سایپا ، سیاه جامگان، گسترش فولاد و نفت تهران را نمی توان کم خرج توصیف کرد. این تیم ها تا اکنون نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه کرده اند.

اما حساب فولاد، صبا و ذوب آهن جداست. تیم فولاد فقط سه خرید داشته که بازیکنان مطرحی هم نیستند. صبا هم فقط مهرداد کفشگری را جذب کرده که البته به نظر می آید با توجه به کنار کشیدن اسپانسر همین یک خرید هم از تیم جدا شود.

تیم ذوب آهن نیز دو خرید کم اثر داشته است. خریدهای ذوب آهن روی هم 420 میلیون تومان هزینه داشته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها