وزیر امورخارجه عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه، انحلال بسیج مردمی عراق را خواستار شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۳۹
درخواست عربستان برای انحلال بسیج مردمی عراق!

به گزارش جام جم آنلاین ، عادل الجبیر در پایان سفر ولیعهد سعودی در پاریس در جمع خبرنگاران برای توجیه این درخواست مداخله جویانه خود، مدعی شد: بسیج مردمی طایفه‌ای است و ایران آن را هدایت می‌کند.

الجبیر که به نظر می‌آید به شدت از پیروزی نیروهای مشترک عراقی در عملیات فلوجه علیه داعش ناراحت و ناراضی است، گفت: معتقدیم که باید این نیرو منحل شود و باید ارتش عراق با داعش مبارزه کند.

درحالیکه برخلاف نظام استبدادی و پادشاهی عربستان سعودی، دولت و همۀ نهادهای رسمی عراقی برخاسته از رأی مردم و انتخابات، در این کشور روی کار آمده‌اند؛ الجبیر همچنین مدعی شد که باید در عراق دولتی تشکیل شود که همه اقشار و گروه ها را شامل شود.

منبع: العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
۰
۰
اخه توچه كاره ای وهابی انگل كثیف
نیكورزمنده بسیجی
-
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
۰
۰
عربستان از عاقبت خود ش ترسیده . كه مبادا مزدور دست نشانده اش اتشش دامن اورا هم بگیرد .كه البته گرفته فقط قدرت گفتنش را ندارد .
بهروزرجبی
-
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
۰
۰
سلام.خوب بیچاره حق دارد!!!كلی برنامه ریزی وپول هزینه كرده تا عراق رابا تروریستهای وحشی مزدور خود ویران ودولت قاتونی این كشور راسرنگون كنند وحمام خون رابیندازند البته تا حدودزیادی هم به اهداف كثیفشان رسیدندكه ناگهان نیروهای عظیم مردمی به ندای مرجعیت درصحنه حاضرشد ودست دردست ارتش كشورشان مزدوران وخائنین را گام به گام عقب رانده ویا به هلاكت رساندند.حالا اگر این نیروها كنارروند ارتش عراق بی تردید تضعیف وپیشروی جگرخوارهاو سربرها مجددشروع میشود واقعا چقدر پررووبی شرم هستند این وهابی های شیطان صفت!!!!
بنده خدا
-
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
۰
۰
به تو ربطی ندارد وزیر جاهل جنایتكار

نیازمندی ها