دیدار تیم های سوئیس و لهستان با برتری لهستانی ها در ضربات پنالتی خاتمه یافت تا پس از 120 دقیقه نفس گیر، یاران لواندوفسکی راهی یک چهارم نهایی یورو شوند.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۴
سوئیس 1(4) لهستان -1(5) ، آلپ نشینان مغلوب ضربات پنالتی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، لهستان و سوئیس به عنوان تیم های دوم گروه C و A پای به یک هشتم نهایی گذاشته بودند. هر دو تیم که در بازی آخر گروهی خود به ترتیب آلمان و فرانسه را متوقف کرده بودند، با روحیه ای خوب به مصاف هم آمده بودند تا از بین آنها یکی راهی یک چهارم نهایی یورو 2016 شود.

لهستان همان دقیقه اول می توانست روی اشتباه مدافع سوئیس(ژورو) به گل برسد اما ابتدا ضربه میلیک را دروازه بان برگشت داد و در ریباند نیز لواندوفسکی توپ را به آسمان فرستاد.

بازی تا دقیقه 30 با برتری محسوس لهستان در جریان بود اما خطرات چندان جدی ای روی دروازه ها شاهد نبودیم. سوئیس بین دقایق 30 تا 38، سه فرصت خوب گلزنی روی نفوذهای شقیری به دست آورد اما واکنش های خوب فابیانسکی اجازه نداد تا ضربات شار، ژمائیلی و ژورو به گل تبدیل شوند تا اینکه لهستانی ها روی دومین حمله جدی خود به گل رسیدند.

دروازه بان لهستان دقیقه 39 با شروع عالی خود، زمینه ساز گل تیمش شد. او گروچیسکی را با پرتاب بلند خود راهی دروازه سوئیس کرد و این بازیکن هم با یک پیشروی خوب خود را به بیرون محوطه جریمه رساند. پاس گروچیسکی به بلاژیکوفسکی که در سمت راست زمین تنها بود رسید و ستاره سابق دورتموند و فعلی فیورنتینا با ضربه ای زمینی توپ را از میان پاهای سومر به گل برتری لهستان تبدیل کرد. نیمه اول با همین یک گل به سود لهستان به اتمام رسید.

سوئیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و پس از یکی دو موقعیت نصفه و نیمه می توانست روی شوت محکم شقیری به گل تساوی برسد اما فابیانسکی ضربه او را دفع کرد.

لهستان به تدریج خود را از زیر فشار سوئیس خارج کرد و دقیقه 55 روی شوت بلاژیکوفسکی می توانست فاصله را به دو گل برساند اما سومر با یک مهار عالی اجازه نداد توپ وارد دروازه شود. لواندوفسکی هم در یک صحنه با نفوذ از سمت راست خطرساز شد اما سانتر او ضعیف بود و حاصلی برای لهستان نداشت در حالیکه یک پاس بهتر از او می توانست میلیک را در موقعیت عالی گلزنی قرار دهد.

سوئیس که در نیمه دوم تیم برتر زمین بود، دقیقه 73 می توانست روی ضربه کاشته رودریگز به گل برسد اما فابیانسکی از زیر تیر توپ را راهی کرنر کرد. 5 دقیقه بعد روی یک رفت و برگشت، شوت صفروویچ از درون محوطه جریمه با بدشانسی به تیر برخورد کرد تا حساب کار 1 بر صفر بماند.

بازی به دقیقه 82 رسیده بود که سوئیس مزد حملات خود را گرفت. روی ریباند، شقیری با یک قیچی برگردان تماشایی سوئیس را به گل تساوی رساند. توپ پس از برخورد به تیر عمودی راهی دروازه شد تا این بار کاری از دست فابیانسکی بر نیاید. سرانجام این بازی در 90 دقیقه با تساوی 1 بر 1 به اتمام رسید تا همه چیز به دو وقت اضافه کشیده شود.

وقت اضافه اول با برتری محسوس سوئیس اما بدون موقعیت خاصی به اتمام رسید. در وقت اضافه دوم روند بازی با برتری سوئیس ادامه داشت و دقیقه 112 بهترین شانس برای زدن گل دوم توسط مهاجم تازه وارد سوئیس از دست رفت.

شقیری با سانتری عالی، دردیوک را در بهترین موقعیت و در مصاف تک به تک با دروازه بان لهستان قرار داد اما ضربه سر این بازیکن با مهار استثنایی فابیانسکی به کرنر رفت. دردیوک دقیقه 118 یک فرصت خوب دیگر را نیز با درخشش فابیانسکی از دست داد تا بازی در نهایت با تساوی 1 بر 1 خاتمه یافته و تعیین برنده به ضیافت پنالتی ها کشیده شود.

در ضربات پنالتی، گرانیت ژاکا که به تازگی به آرسنال پیوسته، پنالتی دوم سوئیس را به بیرون زد تا لهستان در ضیافت پنالتی ها به پیروزی رسیده و راهی یک چهارم نهایی شود.

منبع: ورزش سه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها