علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب پس از دیدار با اعضای شورای مرکزی تجمع عربی و اسلامی‌در جمع خبرنگاران گفت: آنچه سردار سلیمانی به عنوان مسئول سپاه قدس انجام داد، کار بسیار مهمی‌بود و به‌ این معناست که جهان اسلام در قبال اقدام دولت بحرین ساکت نخواهد نشست. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی با اشاره به سلب تابعیت آیت‌‌الله شیخ عیسی قاسم گفت: این اقدام دولت بحرین خلاف مقررات بین‌المللی، حقوق انسانی و مبانی اسلام است و مردم بحرین و جهان اسلام در مقابل این اقدام ساکت نخواهند نشست.
کد خبر: ۹۱۶۴۳۵

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت هسته‌ای

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در جهت برنامه‌های نظارتی این کمیسیون بر اجرای برجام پس از ماه مبارک رمضان دوشنبه هر هفته، اعضا از یک سایت یا تأسیسات هسته ای بازدید یا با مسئولان مربوط نشست مشترک برگزار می‌کنند. به گزارش ایرنا، وی افزود: بر اساس قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی‌ایران در اجرای برجام، این کمیسیون بر روند اجرای برجام نظارت کرده و باید هر شش ماه یک بار گزارش خود را به جلسات علنی مجلس ارائه کند.

واکنش به نتایج همه‌پرسی انگلیس

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رای مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا تاکید کرد: اتحادیه اروپا ابزار دست آمریکا بوده و تنها راه حفظ آن، اعلام علنی و عملی استقلال از کاخ سفید است. به گزارش فارس، سردار سیدمسعود جزایری اظهار کرد: خواسته مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در حقیقت «نه» گفتن اکثریت مردم این کشور به ادامه تبعیت دولت انگلیس نسبت به تحمیل اراده آمریکا به این کشور است. انگلیس باید تاوان سال‌ها استعمارگری و جنایت علیه بشریت را بپردازد و جدا شدن بخش‌هایی از این کشور کمترین بهایی است که خواهد پرداخت.

از دیگر سو، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور هم در صفحه شخصی توئیتر خود، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را فرصتی تاریخی برای ایران دانست و گفت: باید از این فرصت تازه نهایت بهره را برد. به گزارش ایرنا، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با یادآوری این که اتحادیه اروپا زمان درازی است اعتماد مردم اروپا به خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: این روند جدید سبب قدرت، امنیت و رفاه بیشتر دیگران خواهد شد.

نصرالله: اگر ایرانی‌ها نبودند، داعش در بغداد بود

فارس نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز در سخنرانی خود به مناسبت چهلمین روز شهادت فرمانده ارشد حزب الله گفت: اگر ایرانی‌ها و سپاه پاسداران به درخواست برادران پاسخ نمی‌دادند و عراقی‌ها به ندای مرجعیت دینی خود گوش فرانمی‌دادند، امروز داعش سر از بغداد درمی‌آورد.

انفجار مین در قصرشیرین

روابط عمومی‌فرمانداری قصرشیرین خبر داد: انفجار مین در بخش مرزی سومار شهرستان قصرشیرین یک کشته بر جای گذاشت. به گزارش ایسنا، در این حادثه که عصر روز سوم تیر رخ داد، یک نفر کشته شد. از ابتدای امسال تاکنون هشت انفجار مین در شهرستان قصرشیرین رخ داده است.

انتقال «نازنین زاغری» متهم امنیتی به تهران

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی ‌و انقلاب تهران در گفت‌وگو با میزان از انتقال نازنین زاغری، متهم امنیتی از کرمان به زندان تهران خبرداد و گفت: این فرد در کرمان دستگیر شده بود و اکنون به تهران انتقال یافته است. پرونده‌ وی به دلیل عدم صلاحیت رسیدگی به تهران ارسال شده و متهم دو تابعیتی است. وی به دلیل محرمانه بودن مرحله تحقیقات در دادسرا، از بیان جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

تحریم‌های «ایران‌ایر» قابل بازگشت است!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته شرکت «ایران‌ایر» به‌دلیل مسائل موشکی و تروریستی تحریم نشده بوده و تحریمش به دلیل مسائل هسته‌ای بوده و البته باز هم قابل برگشت است.

به گزارش فارس، جان کربی ضمن بیان این‌که ایران‌ایر در سال 2011 و با تکیه بر فرمان اجرایی شماره 13382 صادره سال 2005 و به‌دلیل دخیل شدن در فعالیت‌های مربوط به اشاعه تسلیحات هسته‌ای تحریم شد، گفت: اما امسال بر مبنای تعهدات برجامی‌خود، فروش هواپیماهای دارای استفاده نهایی غیرنظامی‌به این شرکت را آزاد کردیم. وی در عین حال خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ایم که به هیچ وجه چشمان خود را روی فعالیت‌های ثبات‌زدایانه ایران و حمایت این کشور از تروریسم نمی‌بندیم.

بوئینگ: توافق با ایران قانونی است

خبرگزاری صداوسیما به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشت: بوئینگ اعلام کرده است به قراردادهای خود با شرکت‌های ایرانی که مورد تائید ناظران تحریم‌های آمریکاست، پایبند است. همزمان تیموتی کیتینگ، معاون ارشد فعالیت‌های دولتی شرکت بوئینگ هم اعلام کرد: توانایی تامین خطوط هوایی ایران توسط شرکت های آمریکایی و اروپایی، موضوع کلیدی و اساسی برای رسیدن به توافق (هسته‌ای) بوده و تکمیل توافق هسته‌ای به فروش هواپیماهای مسافربری جدید به ایران بستگی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها