رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد

جزئیات حکم عاملان تعرض به گردشکر زن فرانسوی

دو مرد افغان که متهم هستند توریست فرانسوی را در فرحزاد مورد تعرض قرار داده‌اند، به صورت غیرعلنی محاکمه شدند.
کد خبر: ۹۱۵۳۹۹

به گزارش جام‌جم، شهریور سال 94 دختر توریست فرانسوی که برای تفریح به منطقه کوهستانی فرحزاد رفته بود،‌ از سوی اتباع افغان مورد تعرض قرار گرفت.

پس از این حادثه، توریست فرانسوی با مراجعه به کلانتری محل شکایتی را علیه متهمان تنظیم کرد و پس از آن ماموران کلانتری موفق شدند یک نفر از متهمان را در محل وقوع جرم دستگیر کنند.

رسیدگی به این پرونده در قوه قضاییه و کلانتری ادامه داشت تا این‌که طی یک سلسله عملیات ویژه،‌ پلیس موفق شد دو متهم دیگر را در حال فرار به سمت مرز افغانستان،‌ شناسایی و دستگیر کند.

پس از دستگیری چهار متهم،‌ پرونده‌ای در مراجع قضایی تشکیل شد و دختر توریست برای مواجهه حضوری با متهمان،‌ به دادگاه رفت.

وی به قاضی دادگاه گفت: من به‌عنوان توریست به ایران آمدم. در ارتفاعات تهران در حال گشتزنی و تفریح بودم که چهار مرد افغان به من نزدیک شدند، آنها مرا ربودند و در جایی مورد آزار قرار دادند.

شاکی فرانسوی در ادامه تصریح کرد: زمانی که چهار مرد افغان به من تجاوز کردند، نتوانستم در برابرشان مقاومت کنم، اما یک نفر از این مردان به من کمک کرد و حتی با چهار مرد دیگر درگیر شد و آنها را کتک زد و بعد هم به من کمک کرد که خودم را به خیابان اصلی برسانم و به محل اقامتم برگردم، من از او شکایتی ندارم، اما چهار مرد دیگر به من تجاوز کرده‌اند.

پس از ارائه نظر پزشکی قانونی مبنی بر صحت اتهام تجاوز، پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران فرستاده‌ شد و زن فرانسوی به همراه یکی از مسئولان سفارت در این شعبه حضور یافت و یک‌ بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد و خواستار مجازات متهمان شد.

با اظهارات او، یکی از متهمان که در فرار دختر جوان به او کمک کرده بود، آزاد شد و دو متهم دیگر به نام‌های حکیم و غلام روانه زندان شدند.

صبح دیروز متهمان در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند که با دستور قاضی حسین اصغرزاده، رئیس شعبه جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شد. در این جلسه، گردشگر فرانسوی به دلیل بازگشت به کشورش حضور نداشت و وکیلش به طرح شکایت پرداخت. دو متهم افغان هم اتهام خود را رد کرده و ادعاهای قبلی خود درباره تاریکی اتاق و این‌که ندیده‌اند چه کسی او را مورد آزار و اذیت قرار داده مطرح کردند.

پس از آخرین دفاعیات متهمان، قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران برای صدور حکم مجازات دو مرد افغان وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها