هشدار شدید رهبران اروپایی به انگلیسی‌ها

با نزدیک شدن به زمان همه‌پرسی روز پنجشنبه انگلیس مبنی بر ماندن این کشور در اتحادیه اروپا، تلاش‌ها برای ترغیب مردم به دادن رای منفی به این همه‌پرسی شدت بیشتری گرفته است. در این میان مقامات اروپایی سعی می‌کنند عواقب این تصمیم را به انگلیسی‌ها گوشزد کنند.
کد خبر: ۹۱۵۲۶۸

بر همین اساس، وولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با مجله اشپیگل گفت: خروج انگلیس لطمه و خسارت سنگینی برای اروپا خواهد بود و امیدوارم مردم این کشور علیه این موضوع رای دهند. دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا نیز گفت: از آنجا که هیچ کس نمی‌تواند پیامدهای خروج انگلیس را از اتحادیه اروپا در طولانی مدت پیش‌بینی کند، این اقدام بسیار خطرناک است.

در همین حال، نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه برتلزمن، نشان می‌دهد که اکثریت یعنی 54 درصد شهروندان اروپایی خواهان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند. بنا بر این نظرسنجی، 45 درصد شرکت‌کنندگان انتظار دارند که شرایط اتحادیه اروپا با خروج انگلیس بدتر شود. 45 درصد از ضعف اقتصادی نگرانند و 26 درصد هم از کاهش قدرت اتحادیه اروپا با خروج انگلیس ابراز نگرانی کردند.

در این میان خود مقامات انگلیس نیز آخرین تلاش‌های خود را در این زمینه انجام می‌دهند. دیوید کامرون، نخست‌وزیر در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: تلاشی که من برای نگه داشتن این کشور در اتحادیه اروپا به کار گرفته‌ام، مانند تلاش‌های وینستون چرچیل، نخست‌وزیر پیشین انگلیس در تقابل با هیتلر بود. کامرون گفت که در مقابله با هیتلر، چرچیل به تنهایی عمل نکرد و با همکاری فرانسه، لهستان و بقیه کشورها به جنگ با هیتلر رفت. کامرون اضافه کرد که داعش با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا خوشحال می‌شود و همه کشورهای اروپایی در کنار هم و با هم قوی‌تر و امن‌تر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها