بخشنامه بانک مرکزی به بانکها:

پرداخت وام ازدواج از ابتدای مردادماه

بانک مرکزی در بخشنامه ای، همه بانکها و موسسه های اعتباری را موظف کرد امکانات لازم برای شروع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 100 میلیون ریالی برای هریک از زوجین را حداکثر از ابتدای مردادماه امسال فراهم کنند و پرداخت آن را در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۹
پرداخت وام ازدواج از ابتدای مردادماه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بخشنامه به دنبال تصویب تبصره 29 قانون بودجه سال 1395 صادر شده است که در آن بانک مرکزی به منظور حمایت از ازدواج جوانان، موظف شد همه بانک ها و مؤسسه های اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کنند و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: با توجه به اهمیت موضوع ازدواج جوانان و ضرورت فراهم کردن تسهیلات لازم برای این امر مراتب زیر برای استحضار و رعایت ابلاغ می شود:
1) منابع قرض الحسنه پس انداز بانکها پس از کسر الزامات قانونی باید برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به همه مردم اختصاص یابد.

2) همه بانکها و موسسه های اعتباری موظفند امکانات لازم برای شروع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 100 میلیون ریالی برای هریک از زوجین را حداکثر از ابتدای مردادماه امسال فراهم کنند.

3) پرداخت قرض الحسنه ازدواج و سایر تکالیف قانونی در اولویت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده و توصیه موکد می شود در صورت عدم کفایت منابع قرض الحسنه پس انداز، از پرداخت سایر تسهیلات قرض الحسنه حتی الامکان خودداری شود.

4) بانکها برای جذب منابع قرض الحسنه پس انداز مجاز به انجام تبلیغات وزین و متعارف و اختصاص جوایز هستند. اصلاحیه آیین نامه ذیربط در این رابطه متعاقباً ابلاغ می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز
-
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
۰
۰
متاسفیم یك هفته پیش گفتند از اول خرداد وام ازدواج پرداخت می شود و حالا می گویند از اول مرداد ... مثل آب خوردن دروغ می گویید

نیازمندی ها