سازمان بین‌الملل مهاجرت اعلام کرد که از 22 می تا 13 ژوئن بیش از 43 هزار نفر از شهر فلوجه عراق فرار کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۳۸۳۵
داعش 100 دلار برای خروج هر فرد می‌گیرد

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان بین‌الملل مهاجرت اعلام کرد به دلیل شعله‌ور شدن درگیری‌ها در شهر فلوجه، از تاریخ 22 می تا 13 ژوئن بیش از 43 هزار نفر از شهر فلوجه به خارج از شهر یا دیگر مناطق استان الانبار یا بغداد فرار کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الجزیره، بنا به گزارش سازمان بین‌الملل مهاجرت نزدیک به 70 هزار نفر نیز به مناطق خود باز گشته‌اند که از بین آن‌ها 33 هزار نفر به شهرهایی که ارتش عراق توانسته در استان الانبار آزاد کند، بازگشته‌اند.

از سوی دیگر شورای پناهندگان نروژ اعلام کرده است که اخیرا تروریست‌های داعش در ازای اجازه خروج برای هر فرد، 100 دلار آمریکا دریافت می‌کنند.

«کارل کیمبری» سخنگوی این شورا که در حال حاضر در فلوجه است، گفته که هنوز فرار از فلوجه، سخت و ناامن است.

طبق آخرین آمار این سازمان بین‌المللی، 3.3 میلیون نفر از مردم عراق آواره شده‌اند که اغلب آن‌ها از اهالی استان‌های نینوی و الانبار هستند و 77 درصد پناهندگان را تشکیل می‌دهند.

با آزادسازی مستمر شهرها و روستاها به دست نیروهای عراقی، میزان بازگشت آوارگان به خانه‌های خود افزایش یافته و به گفته سازمان بین‌الملل مهاجرت از ماه آوریل تا کنون 11 درصد افزایش داشته است.

در همین ارتباط، مسئولان استان الانبار گفته‌اند که تروریست‌های داعش بشدت تحرک شهروندان عادی را زیر نظر دارند و طبق برآوردهای سازمان ملل و مسئولان محلی، بالغ بر 40 هزار شهروند عادی در مناطق تخت تسلط داعش به نوعی گیر افتاده‌اند و غذا و آب کافی در دسترس آن‌ها نیست.

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها