رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی خبر داد

کاهش قیمت برنج ایرانی از ابتدای مرداد

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با افزایش بارندگی و ورود حبوبات جدید به بازار، پیش‌بینی می‌شود قیمت حبوبات ۳۰ درصد کاهش یابد و قیمت برنج ایرانی نیز نه تنها افزایش نیافته، بلکه قیمت از ابتدای مرداد با ورود برنج داخلی به بازار کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۱۳۵۰۵
کاهش قیمت برنج ایرانی از ابتدای مرداد

به گزارش جام جم آنلاین، محمد آقا طاهر در گفت‌وگو با فارس، در مورد شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت برنج در بازار اظهار داشت: یک ماه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان همانطور که خبرش نیز در رسانه‌ها منتشر شد، قیمت اقلامی همچون حبوبات، برنج و خرما در بازار افزایش یافت.

وی اضافه کرد: قیمت کالاهای مصرفی همیشه برخلاف سایر جوامع مسلمان در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد، اما در اواسط این ماه، حباب قیمت‌ها شکسته شده، ولی متاسفانه قیمت به حالت قبل بر نمی‌گردد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پاسخ به اینکه علت افزایش قیمت، کمبود کالا در بازار است یا زیاده‌خواهی واسطه‌گران و دلالان، اظهار داشت: سال گذشته به دلیل خشکسالی در بخش حبوبات از جمله عدس با کمبود مواجه که مجبور به تامین آن از طریق واردات شدیم، اما اکنون عدس از استان ایلام و نخود از استان کرمانشاه وارد بازار شده و تا یکی دو هفته آینده به مرور شاهد کاهش قیمت حبوبات خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود پول‌های فراوان و سرگردان در دست برخی افراد خاطرنشان کرد: این افراد یک زمانی پول خود را در خرید و فروش ماشین، سکه، موبایل و مسکن سرمایه‌گذاری می‌کردند که با رکود در این بخش‌ها هر از گاهی روی به خرید انبوه مواد غذایی و کالاهای اساسی می‌آورند و سبب به هم ریختن اوضاع بازار می‌شوند و قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کنند.

آقا طاهر بر این نکته تاکید کرد که فروشندگان عمده سود چندانی روی کالاها نمی‌کشند و افزایش قیمت‌ها بیشتر به همین دلیل است.

وی در مورد افزایش قیمت برنج نیز با رد این موضوع، گفت: از یک ماه و نیم پیش قیمت برنج ایرانی افزایشی نداشته است و از ابتدای مردادماه با ورود برنج محصول جدید امسال شاهد کاهش قیمت خواهیم بود، اما درصد کاهش قیمت هنوز مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها