دور دنیا

50کشته در گروگانگیری کلوپ اورلاندو

تیراندازی یک فرد مسلح ناشناس در کلوپ شبانه شهر اورلاندوی آمریکا به کشته شدن دستکم 50 نفر منجر شد.
کد خبر: ۹۱۲۸۸۳

به گزارش میزان، پلیس اورلاندو اعلام کرد که تیراندازی یک فرد ناشناس در کلوپ شبانه پالس 50 نفر را کشت و به زخمی شدن 53 نفر منجر شد. این کلوپ شبانه مختص به تجمع همجنس بازان آمریکایی است.

بر اساس گزارش‌های اولیه، این فرد تعدادی را درون این کلوپ به گروگان گرفته بود.

یکی از شاهدان این حادثه مدعی شد که فرد مسلح مجهز به بمب بوده است.

همچنین فارس گزارش داد، جان مینا، رئیس پلیس اورلاندو به خبرنگاران گفت: این تیراندازی حدود ساعت 2 بامداد به وقت محلی در ورودی باشگاه شبانه «پالس» رخ داد. یک افسر پلیس با فرد مظنون وارد درگیری مسلحانه شد. فرد مظنون یک سلاح تهاجمی و یک تفنگ‌دستی و نوعی ابزار در اختیار داشته است.

شاهدان ماجرا می‌گویند که ده‌ها تیر به سمت افرادی که داخل باشگاه شبانه بودند، شلیک شد.

طبق این گزارش، فرد مسلح چند نفر را به گروگان گرفت و حدود ساعت 5 صبح به وقت محلی ماموران پلیس تصمیم گرفتند عملیات نجات را آغاز کنند و موفق شدند به 30 نفر برای فرار کمک کنند.

پلیس یک‌بار دیگر با فرد مسلح وارد درگیری مسلحانه و فرد مظنون در نهایت با ضربه گلوله ماموران پلیس کشته شد. پلیس از طریق توییتر اعلام کرد صدایی که در نزدیکی محل تیراندازی به گوش رسیده است، یک «انفجار کنترل شده» بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که 9 افسر پلیس با فرد مسلح وارد درگیری مسلحانه شدند. رسانه‌های آمریکایی عامل حمله به کلوپ شبانه همجنس‌بازان در اورلاندو آمریکا را فردی به نام عمر متین معرفی کردند. بنابراین گزارش، عمر متین، اهل فلوریدا و از پدر و مادری افغان به دنیا آمده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره شامگاه دیروز گزارش داد؛ یک حساب کاربری نزدیک به داعش در توییتر اعلام کرد داعش، مسئول حادثه اورلاندو است.

«اینترنت اشیاء» عرصه جدید آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی

ریچارد لجت، معاون آژانس امنیت ملی آمریکا در سخنانی در یک کنفرانس مربوط به تکنولوژی نظامی در واشنگتن دی سی گفت: آژانس به پدیده «اینترنت اشیاء» از جمله دستگاه‌های پزشکی متصل به اینترنت به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات درباره افراد شرور علاقه دارد و این مساله ابزاری در جعبه ابزار جمع‌آوری اطلاعات است. اینترنت اشیاء به پدیده اتصال اشیاء و وسایل پیرامون انسان به شبکه اینترنت گفته می‌شود به طوری که بتوان توسط دستگاه‌های هوشمند از جمله تلفن همراه این وسایل را کنترل کرد. این ایده که یخچال ‌ یا یک اسباب‌بازی به عنوان ابزار جاسوسی استفاده شود حساسیت‌برانگیز خواهد بود. / خبرگزاری اسپوتنیک

واکنش مسکو به انفجارهای تروریستی زینبیه

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای دو انفجار تروریستی روز شنبه در منطقه السیده زینب در حومه دمشق را محکوم و بار دیگر بر حمایت خود از دولت و ملت سوریه در مبارزه علیه تروریسم تاکید کرد. / تسنیم

اخلال در پروازها توسط پهپاد مزاحم

شرکت فرودگاه‌های دبی با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد: حریم هوایی فرودگاه به دلیل پرواز پهپاد غیرمجاز به مدت 69 دقیقه بسته شد، به همین دلیل برخی از پرواز‌ها با چهار ساعت تاخیر انجام شد و مسیر بیش از 20 پرواز تغییر یافت. استفاده از پهپاد در حریم فرودگاه ممنوع است و فرد خاطی در صورت شناسایی با جریمه‌های بسیار سنگینی مواجه خواهد شد. / پرس تی وی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها