دیدار تیم های ملی فوتبال کرواسی و ترکیه با نتیجه یک بر صفر به سود کرواسی خاتمه یافت درحالیکه نتیجه عادلانه این بازی می توانست 3-0 یا 4-0 به سود کروات ها باشد.
کد خبر: ۹۱۲۸۲۳
ترکیه 0-1 کرواسی، یک گل برای کروات ها کم بود+ عکس

به گزارش جام جم آنلاین، تیم های ملی کرواسی و ترکیه در چارچوب رقابتهای فوتبال یورو ۲۰۱۶ از ساعت ۱۷:۳۰ روز یکشنبه به وقت تهران با هم دیدار کردند.

ترکیه پس از یک دوره غیبت در یورو و نیز جام جهانی، با امیدهای زیادی پای به یورو 2016 گذاشته بود و کرواسی نیز پس از یک جام جهانی کابوس وار، آمده بود تا در یورو جبران مافات کند.

بازی با برتری کرواسی آغاز شد و این تیم به کمک هافبک های ارزشمندش همچون مودریچ، راکیتیچ و بروزوویچ، خیلی زود کنترل توپ و میدان را در دست گرفت. 25 دقیقه اول را باید به نام کروات ها نوشت که دو فرصت عالی گلزنی را نیز توسط بروزوویچ از دست دادند. در این مقطع ترکیه قادر به خلق موقعیت نبود.

اولین فرصت جدی ترک ها را اوزان توفان دقیقه 29 خلق کرد. ضربه سر او از روی نقطه پنالتی با جاگیری عالی سوباشیچ(دروازه بان کرواسی)راهی به دروازه پیدا نکرد تا آه از نهاد هواداران ترکیه بلند شود.

کرواسی که بیشتر چشم به ارسال از کناره ها داشت، سرانجام دقیقه 41 روی یکی از همین سانترها به گل رسید. سانتر از چپ و دفع ناقص سلجوق، باعث شد تا پشت محوطه جریمه، مودریچ با شوتی سرضرب توپ را به کنج دروازه ترکیه بفرستد و کرواسی را 1-0 پیش بیندازد. نتیجه ای که تا پایان نیمه اول نیز باقی ماند و کرواسی برنده به رختکن رفت.

نیمه دوم همانطور که انتظار می رفت ترکیه برای جبران گل خورده بازی را بهتر شروع کرد و یک فرصت نیز در همان ابتدای کار برای زدن گل تساوی خلق کرد اما حاصلی نداشت.

پس از این صحنه، بر خلاف انتظار این کرواسی بود که بازی را تحت کنترل گرفت و بارها با نفوذهای پریشیچ از چپ صاحب موقعیت گلزنی شد. دقیقه 53 سرنا ضربه کاشته خود را به تیر کوبید و همین بازیکن کمی بعد در یک موقعیت دیگر، دروازه خالی را به بیرون زد.

بروزوویچ هم دقیقه65 نتوانست سانتر پریشیچ را در دهانه دروازه به گل تبدیل کند و توپ به اوت رفت تا ترکیه با خوش شانسی همچنان 1-0 تیم شکست خورده زمین باشد.

دقیقه 71 روی سانتر مانژوکیچ از راست، پریشیچ با ضربه سر می توانست کرواسی را به گل دومش برساند اما توپ به تیرک افقی برخورد کرد و به بیرون رفت. کمی بعد بروزوویچ می توانست با ضربه سر گلزنی کند اما دروازه بان ترکیه با واکنشی عالی، توپ را از زیر تیر روانه کرنر کرد.

ترکیه دقیقه 77 توانست به دومین موقعیت گل خود در نیمه دوم دست یابد اما ضربه کاشته جانر ارکین را دروازه بان کرواسی مهار کرد. کرواسی دست بردار نبود و می توانست توسط پریشیچ کار را یکسره کند اما او در مصاف تک به تک با ولکان باباجان ناموفق بود تا حساب کار 1-0 باقی بماند.

در نهایت این بازی با وجود موقعیت های گل فراوان برای کرواسی، با همان نتیجه 1-0 خاتمه یافت تا سوپر گل مودریچ، سه امتیاز حساس این بازی را نصیب کروات ها کند.

منبع: ورزش 3

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها