جدیدترین انتقادات خسرو معتضد از ظریف:

قوام‌السلطنه که لیسانس هم نداشت بهتر از شما مذاکره کرد

کارشناس مسائل تاریخ گفت: دشمنی عربستانی‌ها با ما به زمان شاه‌عباس برمی‌گردد و آن‌ها از آن دوران با ایران اسلامی دشمن بودند.
کد خبر: ۹۱۲۷۹۰
پیشینه تاریخی دشمنی عربستانی‌ها با ایران/ زیارت امام رضا به جای سفر حج

به گزارش جام جم آنلاین، خسرو معتضد امروز در گفت‌وگو با فارس ، در واکنش به عدم اعزام زائران ایرانی به حج در سال 95 اظهار داشت: این اقدامات عربستانی‌ها در قبال ایران، پیشینه تاریخی دارد.

کارشناس مسائل تاریخی کشورمان افزود: در زمان شاه‌عباس هم بنا به دلایلی رابطه ما قطع شد و 10 سال ایرانی‌ها به حج نرفتند.

معتضد با تأکید بر اینکه در زمان محمدرضا شاه هم یک حاجی ایرانی را کشتند، تصریح کرد: ایرانیان هم در آن دوران غیرت به خرج دادند و پنج سال به حج نرفتند، بهترین کار تحریم حج با فتوای مراجع تقلید مانند حضرات آیات نوری‌همدانی و مکارم‌شیرازی در کنار مسؤولان کشور بود.

این کارشناس مسائل تاریخی با اشاره به اینکه ثواب اخروی به‌جای سفر حج باید در رفتن به زیارت امام رضا(ع) تعریف شود، اضافه کرد: 999 نفر از علمای دوران شاه‌عباس در زمان تحریم حج، زیارت امام رضا(ع) را هم‌ردیف با سفر حج برشمردند.

معتضد با بیان این نکته که با کشته شدن 450 نفر و تعرض پلیس سعودی به دو جوان ایرانی متأسفانه وزارت امور خارجه در این رابطه کم‌کاری کرد، اظهار داشت: باید تور سیاحتی و زیارتی برای حاجیان گذاشته شود که به بهترین هتل‌ها بروند و مدتی بمانند و میهمان آستان قدس و استان‌های خراسان رضوی، فارس و قم باشند.

کارشناس مسائل تاریخی کشورمان با تأکید بر اینکه خارجی‌ها در طول قرون عاشق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، شاه‌چراغ(ع) و حضرت معصومه(س) بودند، تصریح کرد: هتل‌هایی در مشهد است که دست‌کمی از هتل‌های اروپا ندارد.

معتضد تأکید کرد: تاریخ دریانوردی و نیروی دریایی در ایران کتابی است که بنده نوشته‌ام و جلد دوم آن چاپ شده است و در آن آمده، سربازان پرتغالی حجاج را در اقیانوس هند کشتند و یک کشتی را با هزار نفر آتش زدند و علما در آن دوران حج را تحریم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
-
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
۰
۰
جا دارد عزیزانی كه فصد زیارت خانه خدا داشتند و به علت خباثت دولت سعودی از این سفر محروم می شوند . در اقدامی خداپسندانه ، هزینه هایی كه قرار بود در سفر حج متحمل شوند را ، به بانك مركزی وكالت بدهند كه این مبالغ سفرشان در اختیار جوانان مجردی كه چشمشان به دریافت وام ازدواج می باشند ، پرداخت نمایند.مطمئنا اجر اخروی دارد.
سید
-
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
به شرطی كه واقعا به همان جوانان داده شود نه ........
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها