پوریا حیدری با انتشار کلیپی در تلگرام از مردم خواست تا کودکان کاری را که از راه موسیقی کسب درآمد می کنند، به او معرفی کنند.
کد خبر: ۹۱۲۷۳۴
حمایت از نوازندگان و خوانندگان کم سن و سال خیابانی/ حرکتی که از یک پیام تلگرامی شروع شد

به گزارش جام جم نوا، پیامی در تلگرام دست به دست می چرخد. در این پیام نوشته شده «هموطنان عزیز، اگر یکی از بچه های کار را دیدید که در خیابان ساز میزند و می خواند واحساس کردید چیزی از موسیقی در اوست، که با تمرین قطعا بهتر می شود، لطفا یک دقیقه فیلم ازش بگیرید و این فیلم رو به آدرس mahoor.org@yahoo.comبفرستید. پوریا حیدری، اهنگساز خوب کشورمون ، و جمعی از دوستانشون قصد دارن به این بچه های موزیسین خیابانی کمک کنند تا زندگی شان تغییر کند.»

این حرکت چیست و قرار است چه حمایتی از کودکان شود؟ پوریا حیدری در پاسخ به این پرسش می گوید: «ما با انتشار کلیپی کوتاه تصمیم گرفتیم کودکان و نوجوانان زیر 18 سالی را که در خیابان های ایران آواز می خوانند یا ساز می زنند و مهارتی در این کار دارند را جذب کرده و ضمن تعلیم به آن ها، به میزانی که در خیابان درآمد داشته اند به آن ها حقوق دهیم.»

او در ادامه توضیح می دهد:« تصمیم داریم استعدادهای این کودکان را شکوفاتر کنیم تا به نوعی برای آن ها اشتغال زایی کنیم. البته طرح هایی چون معرفی این کودکان به گروه های موسیقی پس از پایان آموزش را هم در ذهن داریم که هنوز در حد ایده است.»

حیدری با اشاره به حمایت های شهرداری و برخی افراد از این طرح خاطرنشان می کند: «شهرداری حمایت های خوبی از ما داشته و مکانی برای این کار در اختیار ما قرار داده است. برخی دوستان ما هم حمایت های مالی انجام داده اند اما ما کار را تازه آغاز کردیم و هنوز کودکی به ما معرفی نشده است.»

این آهنگساز درباره کلیپ هایی که تا به حال ایمیل شده می گوید: «متاسفانه فیلم هایی که تا به حال برای ما ارسال کردند همگی کلیپ های معروف مربوط به آدم های مسن بوده در حالی که ما به دنبال استعدادهای تازه و جوان هستیم. امیدوارم در روزهای آینده موفق به دریافت کلیپ هایی از کودکان کار با استعداد در حوزه موسیقی شویم.»

او با تاکید بر این که دوست دارد این حرکت دائمی باشد و اتفاق های خوبی رقم بخورد می افزاید: «این کار به صورت مقطعی جواب نمی دهد. روز به روز بر تعداد افرادی که در خیابان به کسب درآمد از راه موسیقی می پردازند افزوده می شود در حالی که بیشتر مردم به کودکان بیمار توجه دارند و سعی می کنند این کودکان را شاد کنند در حالی که کودکانی که در خیابان کار می کنند وضع بدتری دارند و ممکن است بیمار شده و اتفاقات بدتری برایشان رخ دهد.»

حیدری در پاسخ به این پرسش که آیا آزمونی هم از افراد شناسایی شده گرفته می شود، می گوید: «خیر، ما براساس کلیپ هایی که ارسال می شود استعداد این کودکان را ارزیابی کرده و پس از شناسایی از آن ها حمایت خواهیم کرد.»

منبع: خبرآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها