منابع رسانه ای اعلام کردند که فعال مدافع حقوق بشری بحرین پس از گذشت مدت کوتاهی از زمان آزادی اش از زندان، به دلیل تهدیدهای مکرر مجبور به ترک وطنش به سمت کشور دانمارک شده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۶
«زینب الخواجه» مجبور به ترک بحرین شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روسیا الیوم، «زینب الخواجه» فعال بحرینی پس از گذشت ۱۱ روز از آزادی اش از زندان های آل خلیفه اعلام کرد که مجبور به ترک بحرین و سفر به دانمارک شده است.

بر اساس این گزارش زینب الخواجه در حساب توئیتری خود در این رابطه عنوان کرده است: ترک بحرین از سر اجبار، برایم دردناک است. بحرین را بسیار دوست دارم.

در همین راستا «مریم الخواجه» خواهر وی نیز در صفحه توئیتر خود تصریح کرده است: زینب مجبور به ترک کشور شده است. زیرا وی از سوی منابع نامشخص تهدید شده بود.

وی در ادامه عنوان کرده است: پس از اینکه زینب آزاد شد، وی مجددا تهدید شد که در صورت عدم خروج سریع از کشور، بازداشت خواهد شد و این بار با مسائل جدید مواجه خواهد بود که احکام سنگین تری را در پی خواهد داشت. زینب همچنین تهدید شده بود که از فرزندش دور خواهد ماند و به همین دلیل زینب تصمیم گرفته که برای پیگیری مسئله به دانمارک سفر کند.

شایان ذکر است زینب و مریم الخواجه فرزند عبدالهادی الخواجه فعال حقوقی هستند که به دلیل اعتراضات در سال ۲۰۱۱ در بحرین به حبس ابد محکوم شد.

پیش از این منابع خبری اعلام کردند که رژیم آل خلیفه «زینب الخواجه» فعال مدافع حقوق بشر را که از ماه مارس به همراه فرزند خردسالش زندانی بود، آزاد کرده است.

رژیم آل خلیفه زینب الخواجه دختر «عبدالهادی الخواجه» را که به حبس ابد محکوم شده است به اتهام پاره کردن عکس حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و اهانت به یک افسر پلیس به سه سال و یک ماه زندان محکوم کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها