گفتگوی نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با فاکس نیوز

ترامپ: چین و مکزیک کلاه ما را برمی دارند/ حمله به لیبی ابلهانه بود

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی سعی کرد نارضایتی مردم این کشور از رئیس جمهورشان را به برجام ربط دهد.
کد خبر: ۹۱۰۶۴۴
ترامپ: چین و مکزیک کلاه ما را برمی دارند/ حمله به لیبی ابلهانه بود

به گزارش جام جم آنلاین ، دونالد ترامپ در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت:« باراک اوباما باید بر عملکرد خود متمرکز باشد و نه اینکه به من خرده بگیرد. او در مقام رئیس جمهوری، عملکرد بسیار بدی داشته است. او باید بر این نکته تمرکز کند که چرا این همه فرصت شغلی در آمریکا از دست می رود. می گویند میزان بیکاری در آمریکا پنج درصد است. این آمار کاملا ساختگی است. میزان بیکاری در آمریکا بیست درصد یا نزدیک به این رقم است. آمار بیکاری که آنها ارائه می کنند دروغ است تا اینکه از این طریق، چهره ای خوب از خود نشان دهند.»

وی درباره چشم انداز رقابت با هیلاری کلینتون، رقیب اصلی اش در حزب دموکرات، گفت:« مردم آمریکا می دانند که او (هیلاری کلینتون) بی کفایت است. من می توانم افرادی را که از هیلاری کلینتون نفرت دارند به سمت خودم بکشانم. مردم آمریکا می دانند که او نمی تواند رئیس جمهور خوب باشد. آنها می دانند که من فردی بسیار باکفایت هستم و می توانم این مسئولیت را پذیرا باشم. من بار دیگر آمریکا را به کشوری باعظمت تبدیل خواهم کرد.»

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سیاستهای خارجی اش گفت:«جهان در وضع آشفته ای قرار دارد. مشکل آوارگان ومهاجران یکی از این مشکلات است. به وضع سوریه نگاه کنید. وضع عراق، فاجعه بار است. هیچیک از این مسائل خوب نیست. اگر سیاستمدارانی که در پانزده سال گذشته عهده دار مسئولیت بودند، ازجمله باراک اوباما ، مسئولیت نمی پذیرفتند، ما هرگز مشکلاتی را نمی داشتیم که در حال حاضر با آن مواجه هستیم.»

نامزد انتخابات آمریکا در ادامه با اشاره به توافق هسته ‌ای ایران و انتقاد از آن، اوباما را یکی از بدترین روسای جمهور تاریخ آمریکا توصیف و تاکید کرد مردم آمریکا به ستوه آمده اند.

ترامپ گفت: «مردم از اوباما به ستوه آمده اند. او یکی از بدترین روسای جمهور تاریخ آمریکا است. وقتی مردم امریکا به توافق هسته ای نگاه می کنند، از این اوضاع به ستوه می آیند. آنها شاهد هستند که چین در روابط تجاری، کلاه ما را برمی دارد و ما را تاراج می کند. مکزیک نیز کلاه ما را بر می دارد و شرکتهای ما را از ما می گیرد.»

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت:« باید توجه داشت که رقابتهای انتخاباتی ما در امسال، شدیدترین و بیرحمانه ترین رقابت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. فضای موجود در انتخابات از آنچه تصور می کردم بیشتر آمیخته با دروغ و فریبکاری و بیرحمی است. رسانه های تهوع آور در این زمینه فعالند. رسانه ها ناصادق هستند.»

نامزد انتخابات آتی امریکا در ادامه افزود:«هیلاری کلینتون یک دروغگوی بزرگ است. آنها وقتی از سیاست خارجی صحبت می کنند می گویند که من می گویم ژاپن باید سلاح هسته ای داشته باشد. من این سخن را نگفته ام. من می گویم که ژاپن باید به ما پول بدهد زیرا ما از این کشور محافظت می کنیم و اگر به ما پول ندهد باید از محافظت از این کشور دست برداریم. به هرحال، من هرگز نگفته ام که ژاپن باید تسلیحات هسته ای داشته باشد.»

ترامپ گفت: جمهوری خواهان آمریکا برخلاف دموکراتها، وحدت ندارند. هیلاری کلینتون جرم مرتکب شده است و باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه گفت: مردم آمریکا از تصمیمات ابلهانه ای که در کشورشان اتخاذ می شود خسته شده اند. این تصمیمات، کشور ما را نابود می کند. مردم آمریکا از این حماقتها خسته شده اند. آنها می خواهند بار دیگر عقل سلیم حاکم شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: ما نمی توانیم با ارتش خود، گروه داعش را شکست بدهیم.»

ترامپ درباره حمله آمریکا به عراق در سال 2003 نیز گفت: ورود به جنگ عراق ، تصمیمی وحشتناک بود. شاید این تصمیم، فاجعه بارترین تصمیم در طول تاریخ آمریکا بوده است. شیوه خروج از عراق نیز که باراک اوباما آن را اجرایی کرد، اشتباه بود. هیلاری کلینتون نیز آن وضع را در لیبی بوجود آورد. حالا نفت لیبی دست کیست؟ نفت لیبی در دست گروه داعش است. حمله به لیبی، اقدامی ابلهانه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها