دادستانی ‌کل بحرین ۱۸ شهروند بحرینی را به آنچه آن را به‌زعم خود «جاسوسی» برای ایران و حزب‌الله لبنان با هدف «ایجاد ناآرامی» در بحرین خواند، متهم کرد.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۷
دادستانی بحرین ۱۸ نفر را به ارتباط با ایران و حزب‌الله متهم کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، خبرگزاری دولتی بحرین در گزارشی اعلام کرد: تحقیقات دادستانی ثابت کرد که متهمان یک هسته سری برای تحریک شهروندان بحرینی علیه نظام حاکم و تشویق تغییر دولت با زور تشکیل داده‌اند.

دادستانی‌کل بحرین همچنین مدعی شد: متهمان با ایران و حزب‌الله لبنان در تماس بوده‌اند و در مقابل دریافت حمایت مالی و فنی، گزارش‌های دوره‌ای درباره اوضاع سیاسی و اقتصادی و اجتماعی این کشور می‌داده‌اند.

خبرگزاری دولتی بحرین در گزارش خود ادعا کرد: ثابت شده است که پول های دریافتی برای حمایت از محکومان و بازداشت شدگان در پرونده‌های تروریستی و سازمان‌ها و گروه های تروریستی در داخل بحرین برای تشویق آنها به اقدامات بیشتر تروریستی هزینه شده است.

این گزارش افزود: 10 متهم زندانی هستند؛ درحالی که مابقی این ماه به‌طور غیابی محاکمه خواهند شد.

دادگاه استیناف بحرین سه روز پیش نیز حکم حبس ابد و سلب تابعیت پنج شهروند بحرینی را به‌اتهام آنچه آن را جاسوسی برای ایران خواند، صادر کرده بود.

دادگاه بحرین این شهروندان بحرینی را به‌ادعای واهی «جاسوسی برای ایران به‌منظور انفجار تأسیسات عمومی و نهادهای مالی و بانک‌ها» محاکمه کرد.

در واکنش به این امر، یک مقام وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به این احکام صادره دادگاه بحرین علیه پنج تبعه آن کشور به‌اتهام جاسوسی برای ایران، اتهام مداخله در امور داخلی بحرین و جاسوسی اتباع این کشور برای ایران را بی‌اساس خواند.

این مقام مسئول افزود: از آغاز اعتراض‌های مردمی در بحرین، حکومت آن کشور با هدف فرافکنی و فرار از پاسخگویی به اتهام نقض حقوق بشر و عدم رعایت حقوق شهروندان خود تلاش کرده تا با طرح اتهامات ساختگی و واهی علیه برخی کشورها، افکار عمومی را از بحران داخلی این کشور منحرف کند.

وی تأکید کرد: اتخاذ رویکردهای پلیسی، امنیتی و طایفه‌ای از سوی حکومت بحرین نه‌تنها منجر به حل مشکلات در این کشور نخواهد شد، بلکه مشکلات موجود را نیز تشدید خواهد کرد.

حکومت آل خلیفه در بحرین برای خاموش کردن جنبش اعتراضی مسالمت آمیز مردم این کشور، سیاست ارعاب و محاکمه و زندانی کردن فعالان مدنی و سیاسی را با پرونده سازی و طرح اتهامات واهی علیه آنها در دستور کار قرار داده و تعدادی را نیز سلب تابعیت کرده است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی‌مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها