نماینده مردم اصفهان و عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم با تاکید بر لزوم تشکیل جلسه و مشخص شدن مرامنامه فراکسیون ولایت تصریح کرد: در صورتی که چنین امری تحقق پیدا کند این فراکسیون به عنوان فراکسیون اکثریت حفظ خواهد شد در غیر این صورت احتمال دارد شاهد انشعاب و شکل گیری فراکسیونی دیگری باشیم که در آینده و تصمیم گیری های مهم در مجلس و یا حتی انتخاب ریاست مجلس سال آینده تاثیر گذار باشد.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۴
احتمال انشعاب در فراکسیون ولایت/ قاعده کار جمعی باید رعایت شود

حمید رضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگارجام جم آنلاین، با اشاره به لزوم آسیب شناسی اتفاقات روز گذشته پیرامون انتخابات هیات رییسه دائم مجلس و حذف یا عدم رای آوری برخی از نامزدهای لیست فراکسیون ولایت گفت: زمانیکه فراکسیونی لیست ارایه می دهد الزامات کار جمعی ایجاب می کند به همه اعضای لیست رای داده شود البته ممکن است استثنائاتی باشد اما نباید قاعده شود. کار جمعی باید رعایت شود.

وی ادامه داد: فراکسیون ولایت اکثریت است و طبعا برای تاثیر گذاری در مجلس باید جلسه برگزار کرده و اساسنامه و مرامنامه داشته باشد تا بتواند به عنوان فراکسیون اکثریت تاثیر گذار بوده شاهد اتفاقاتی مانند روز گذشته نباشیم.

فولادگر با تاکید بر لزوم تشکیل جلسه و مشخص شدن مرامنامه فراکسیون ولایت تصریح کرد: در صورتی که چنین امری تحقق پیدا کند این فراکسیون به عنوان فراکسیون اکثریت حفظ خواهد شد در غیر این صورت احتمال دارد شاهد انشعاب و شکل گیری فراکسیونی دیگری باشیم که در آینده و تصمیم گیری های مهم در مجلس و یا حتی انتخاب ریاست مجلس سال آینده تاثیر گذار باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم گفت: معتقدیم که فراکسیون باید انسجام داشته و اعضایش به کار جمعی تعهد داشته باشند؛این در حالی است که روز گذشته از مجموع 180 نفر اعضای فراکسیون ولایت نامزدهایش برای هیات رییسه 130 رای آورده اند.

این عضو فراکسیون ولایت افزود: این موضوع نشان دهنده این است که آن 50 نفر نه تنها به لیست فراکسیون رای نداده اند بلکه رای خود را در سبد کاندیداهای رقیب ریخته اند و افرادی که به نامزدهای رقیب رای دادند همان افرادی هستند که احتمال دارد به دنبال تشکیل فراکسیون دیگری بوده و یا اینکه مستقل بوده و یا انضباط تشکیلاتی ندارند.

فولادگر بر لزوم تشکیل هر چه سریع تر جلسه فراکسیون ولایت تاکید کرد و اظهار داشت: این فراکسیون باید زودتر به انسجام رسیده و منضبط شود تا بتواند در تصمیم گیری های مهم مجلس تاثیر گذار بوده و مجلس را راهبری کند در غیر این صورت باید منتظر تشکیل فراکسیون های دیگر باشیم.

وی در عین حال تشکیل سه فراکسیون را در فراکسیون ولایت محتمل دانست و افزود: ممکن است سلایق مختلف در درون فراکسیون ولایت زیر مجموعه هایی تشکیل داده و جلسات مختلفی را همانند آنچه در مجلس هشتم شاهد شکل گیری آن بودیم تشکیل دهند که این امر طبیعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها