تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری بیست و هفتمین مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

از بیمه زائران تا نصب یکصد چادر ویژه اسکان

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشست خبری امروز خود با تاکید بر آماده باش این نهاد برای خدمت رسانی به زائران حرم امام خمینی (ره)، از تشکیل کمیته های مختلف در همین راستا خبر داد و گفت: برنامه ریزی های برگزاری مراسم ارتحال امام از قبل از ایام عید شروع و در همین راستا کمیته های متعددی از جمله خدمات اجتماعی، ساماندهی، پذیرایی، اسکان، امنیتی، فرهنگی و درمان تشکیل می شود.
کد خبر: ۹۰۹۶۲۴
از بیمه زائران تا نصب یکصد چادر ویژه اسکان

به گزارش جام جم آنلاین ، مجتبی عبدالهی افزود: امسال بطور ویژه به نصب یکصد چادر اسکان زائرین در مکان هایی که از قبل به این منظور جانمایی شده، اقدام کرده ایم.

تشکیل کمیته راهنمای زائرین

معاون شهردار تهران همچنین از تشکیل کمیته راهنمای زائرین در پهنه ٢٠٠٠ کیلومتری اسکان زائران خبر داد و گفت: امسال بین راهنماها، افرادی مسلط به زبان های انگلیسی و عربی هم حضور دارند تا به زائران خارجی هم کمک بهتری صورت بگیرد.

به گفته عبدالهی، در این ایام قریب به ٣٨٠٠ نیروی کارگر مسئولیت «رفت و روب» پهنه استقبال از زائران را در اطراف حرم مطهر امام به عهده دارند.

وی همچنین از توزیع ٧ تن کیسه زباله قابل بازیافت بین کاروان ها خبر داد و افزود: در این ایام ٩٤٠دستگاه خودروی سبک و سنگین کار نظافت مجموعه را انجام می دهند.

آماده باش کامل ١٢٣ ایستگاه اتش نشانی در تهران از دیگر تمهیدات معاونت خدمات شهری شهرداری برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) است که عبدالهی با اشاره به آن گفت: در کنار این نیروها، بیش از ٥٠٠ نیروی آتش نشان هم در اطراف حرم با امکانات ویژه مستقر می شوند.
در همین راستا کمیته بهداشتی این نهاد، با استقرار ٧٠نفر کادر پزشکی در اطراف حرم و درمانگاهی سیار با ٢٠تخت و امکانات ویژه سی پی آر( احیا) برای کمک رسانی بع زائران بیمار تدابیری اندیشیده است.

بیمه رایگان برای تمام زائران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه این نشست، با اشاره به خط کشی ویژه راهنمای زائران برروی زمین از سمت محل استقرار استان ها به سمت مرکز مراسم گفت: سال گذشته هم این کار انجام و با استقبال خوب زائران روبه روشد، به همین دلیل امسال هم تصمیم گرفتیم با خط کشی بر روی زمین، مسیر را برای زائران مشخص کنیم.

عبدالهی در پایان از بیمه تمام زائران و افرادی که در مراسم شرکت می کنند خبر داد و گفت: تمام شرکت کنندگان در این مراسم، از جمله افرادی که از استان های مختلف به تهران می آیند، در طول مسیر و رفت و برگشت شان از زمانی که سوار اتوبوس می شوند تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

مینا مولایی - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها