آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه دیروز در جلسه مشترک مدیران قضایی و اداری استان تهران تاکید کرد: دستگاه قضا باید با همکاری و تعامل با نهادها و دستگاه‌های اجرایی، شرایط بهتری برای اجرای امور قضایی فراهم آورد.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: ما بدون از دست دادن استقلال قضایی معتقدیم که باید این تعامل سازنده صورت گیرد و امروز نظام جمهوری اسلامی نیازمند این تعامل است. اگر وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم است، مردم ما لیاقت این تعامل را دارند. او عدالت، اقتدار، استقلال و کارآمدی را شاخصه اصلی دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: قوه قضاییه اختیارات و مسئولیت‌های بزرگ و بسیاری دارد که صیانت از حقوق عمومی یکی از آنهاست و اجرای این وظایف بدون همکاری با سایر دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ما در دستگاه قضایی اگر ریشه‌یابی کنیم دو مشکل اساسی وجود دارد، یکی کمبود نیروی انسانی و دیگری کمبود امکانات و ابزارآلات است. این‌که گاهی از دولت گلایه می‌کنم از باب این است که کمبودها را نمی‌بیند. وی افزود: پیشنهاد ما این بود که در برنامه ششم توسعه نیز مثل برنامه پنجم توسعه جذب حداقل 4000 قاضی را در طول پنج سال داشته باشیم تا وضعیت تراکم پرونده‌ها در شعب این‌گونه نباشد و الزامات آیین دادرسی کیفری جدید را بتوانیم عملی کنیم. او خاطرنشان کرد: نگاه مغفولانه‌ای نسبت به دستگاه قضایی وجود دارد که موجب می‌شود در ارزیابی‌ها دچار خطا شویم.

آمریکا برای اجرای تعهداتش در برجام جدی نیست

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان که به لهستان سفر کرده است، دیروز در دیدار جمعی از نخبگان و فرهیختگان ایرانیان مقیم لهستان در هتل اینترکنتیننتال ورشو گفت: طرف‌های غربی و بخصوص آمریکا در آن حدی که باید برای اجرای تعهداتشان در برجام جدی باشند، جدی نیستند و هنوز برخی بقایای ذهنی تحریم در سیستم‌های پولی اروپایی باقی مانده است.

به گزارش مهر، وی افزود: از شرایط جدید کشور به دلیل رفع تحریم ها باید استفاده کنیم و همکار‌های خود را با کل دنیا افزایش دهیم. ظریف ادامه داد: اروپا در این میان نقش ویژه‌ای دارد، اما لزوما به آن معنا نیست که فقط روابط را باید به اروپا محدود کرد. سیاست دولت تدبیر و امید سیاست مثبت و تعامل سازنده با دنیاست. البته نه به این معنا که توجه ما از شرق به غرب معطوف شده است. وی تاکید کرد: کشورهای اروپای شرقی یک شریک قابل توجه برای ایران می‌توانند باشند. حجم روابط اقتصادی خیلی چشمگیری نیست اما امکانات و ظرفیت‌هایی که در لهستان وجود دارد، قابل توجه است به همین دلیل این اولین سفر جدی من به لهستان و اروپاست. ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا تضمینی برای ادامه راهبرد سیاست خارجی دولت تدبیر و امید در دولت‌های بعدی وجود دارد، تصریح کرد: این مشکل در بیشتر کشورها وجود دارد. به‌عنوان مثال، اگر در آمریکا ترامپ رای بیاورد، امکان دارد رویه سیاست خارجی این کشور تغییر کند. وزیر امورخارجه کشورمان افزود: سیاست خارجی نباید جناحی باشد، اما متاسفانه چون فضای جامعه ما بشدت سیاسی است از هر حرف بنده برداشت سیاسی می‌شود در حالی که بنده اصلا سیاسی نیستم.

همچنین دیروز وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و لهستان در مذاکرات دوجانبه بر همکاری بیش از پیش اقتصادی تاکید و درباره مسائل بین‌المللی همچون بحران‌های غرب آسیا و راه‌حل‌های آن گفت‌وگو کردند. ظریف و ویتولد واشچیکوفسکی در این دیدار در خصوص حوزه‌های مختلف همکاری اقتصادی ایران و لهستان از جمله در زمینه انرژی و روابط بانکی و همچنین مسائل بین‌المللی مورد اهتمام دو طرف مانند بحران‌های منطقه غرب آسیا و راه‌حل‌های آن و بحران مهاجرت، بحث و تبادل نظر کردند.

برنامه‌های وسیع تروریست‌ها برای خان طومان

دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه سومین همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، گفت: شکست‌های مفتضحانه و پی در پی تروریست‌ها در سوریه به آتش‌بس به منظور بازسازی مناطقی در شمال این کشور منجر شد که جمهوری اسلامی ایران ضمن همراهی با این طرح متوجه این امر بود که آتش بس نباید به تقویت گروه‌های تروریستی منجر شود و کشورهای حامی این گروه ها از طریق مرزهایشان کمک‌هایی را برای آنها ارسال کنند، اما به علت غفلت صورت گرفته، تروریست‌ها منطقه خان طومان را اشغال کردند.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ‌دریادار شمخانی افزود: البته آنها برنامه‌های وسیع‌تری پس از اشغال این منطقه داشتند، اما ناکام ماندند. وی خاطرنشان کرد: اقدامات تامینی در اطراف دمشق و حلب ادامه دارد و این مناطق نسبت به گذشته وضع مناسب‌تری دارد و روز به روز امنیت و آرامش بیشتری در این مناطق حاکم خواهد شد

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در این همایش با اشاره به شاخص‌های رویکرد انقلابی در بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: رویکردهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی که برآمده از اندیشه‌های راهبردی رهبرمعظم انقلاب است، ضمن ایجاد ثبات پایداری داخلی، تهدید نظامی خارجی را از کشور دور کرده است. وی نفوذ را فرآیندی آسیب زا در مسیر قدرت کشور دانست که حساسیت مقام معظم رهبری آن را درک کرده است که باید نسبت به آن توجه لازم صورت گیرد.

مقام معظم رهبری، پرچم وحدت را برافراشته‌اند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان کسانی که تکفیری‌ها را ایجاد کردند، امروز بین مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کنند و از گسترش تکفیری ها به عنوان سلاح جدی علیه مسلمانان استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در دیدار جمعی از علمای اندونزی افزود: خطر تکفیری ها از آفریقا تا آسیا وجود دارد. در اندونزی خطرتکفیری ها علیه شیعیان وجود داشت، ولی باهوشیاری مردم امروز خطر تکفیری ها در اندونزی کاهش یافته است. وی ادامه داد: امروز پرچم وحدت بین مسلمین را مقام معظم رهبری برافراشته‌اند و همچنین مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع تقریب، نقش مهمی در ارتباط بین مسلمانان ایران با سایر کشورها دارد. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: توقع ما از اندونزی این است که مثل گذشته نقش مهم‌تری در پیشبرد اهداف مسلمانان داشته باشد و ایران هم باتوجه به این سیاستش گام برمی دارد که اگر استعمارگران برای تفرقه افکنی در کشوری اقدام کنند، ایران در حمایت از مسلمانان آنها تلاش بیشتری خواهد کرد.

ادامه کمک‌های مستشاری ایران در منطقه

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با افتخار و قاطعیت به کمک‌های مستشاری خود در مبارزه جدی با تروریسم در منطقه ادامه می‌دهد و آن را برای کمک به امنیت و ثبات همه کشورهای منطقه و جهان امری حیاتی می‌داند.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به عملیات مهم فلوجه عراق علیه داعش افزود: اگر کمک تهران و اقدامات موثر ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم نبود، اکنون هیچ نقطه امنی در منطقه حساس غرب آسیا وجود نداشت. وی تصریح کرد: در صورت اراده جدی جهانی در مبارزه با تروریسم به یقین تروریست ها در آینده منطقه جایی نخواهند داشت. امیرعبداللهیان افزود: متاسفانه حامیان دولتی و غیردولتی تروریست ها و طرف‌هایی که از تروریسم استفاده ابزاری می‌کنند،علاوه بر تهدید امنیت منطقه و جهان، خود را نیز بشدت متضرر ساخته‌اند. معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه گفت: تهران، تمرکز بر راه‌حل سیاسی، مبارزه جدی با تروریسم و همکاری‌های همه‌جانبه منطقه‌ای را از ضرورت‌های کنونی می‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها