با ادامه ورود نیروهای عراقی به داخل شهر صورت می‌گیرد

ساعات پایانی داعش در فلوجه

روز گذشته مرحله سوم عملیات آزادسازی فلوجه شروع شد و به موازات آن نیروهای ویژه عراقی وارد بخش‌هایی از شهر شدند.
کد خبر: ۹۰۹۳۰۲

به گزارش العالم، نیروهای عراقی بامداد دیروز از سه نقطه وارد شهر فلوجه شدند. وزارت کشور عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای عراقی درجریان عملیات اصلی آزادسازی شهر فلوجه، در استان الانبار چهار منطقه را آزاد کردند.

این مناطق عبارتند از البوعزیز، البوعیفان، البوطه و النعیمی در جنوب فلوجه. این درحالی است که نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم عراق نیز عملیات آزادسازی شهر فلوجه را از سمت منطقه المزرعه در محور شرقی این شهر دنبال می‌کنند.

خبرنگار شبکه فرانس24 با اشاره به تحولات جنگ در فلوجه نوشت: ساعات پایانی داعش در فلوجه فرارسیده است.

سامی المسعودی، یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در تشریح عملیات پاکسازی فلوجه روز گذشته گفت: نیروهای ما به موازات پیشروی سایر نیروها در محور شمالی فلوجه، مناطق آزاد شده را از عناصر داعشی پاکسازی می‌کنند.

از سوی دیگر، عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه از پیشروی این نیروها تا نزدیکی پل السجر در شمال این شهر خبر داد. عملیات آزادسازی شهر فلوجه روز گذشته با پوشش آتش نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین‌المللی موسوم به مبارزه با داعش همراه بود.

ستاد فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی فلوجه نیز از دایر کردن یک مقر امنیتی در شهر الکرمه متشکل از افسران لشکر14 ارتش عراق و پلیس محلی و الحشد الشعبی خبر داد و گفت:‌ وظایف این مقر صرف‌نظر از تامین امنیت شهر، ارائه کمک‌های امدادی، پزشکی و غذایی به آوارگان این شهر است که تعدادشان بالغ بر 1020 نفر می‌شود.

پرچم عراق در صقلاویه

در یک تحول دیگر، پایگاه خبری مراسل دجله اعلام کرد: نیروهای لشکر 14 ارتش نیروهای عراق ضمن پیشروی به سمت مرکز شهر صقلاویه پرچم عراق را در مرکز پلیس این شهر به اهتزاز درآوردند. همچنین گروه الاعلام الحربی عراق از آزادسازی روستای الشیحه در حوالی صقلاویه و پیشروی نیروهای عراقی به سمت شمال این شهر خبر داد. شهر صقلاویه در حدود ده کیلومتری شمال‌غربی فلوجه واقع شده که پیشتر توسط داعش تصرف شده بود.

همزمان با تشدید درگیری‌ها در فلوجه شبکه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی میدانی از شهر فلوجه نوشت: ساعات پایانی کنترل گروه تروریستی تکفیری داعش بر این شهر فرا رسیده است.

به گزارش ایرنا، اون هولداوای خبرنگار فرانس24 دیروز درمورد عملیات بازپس‌گیری شهر فلوجه عراق نوشت: روزهاست که فلوجه در محاصره قرار دارد و فرماندهی نیروهای ارتش در بغداد نیز حمله نهایی را در مرکز این شهر اعلام کرده است.

برآورد می‌شود در فلوجه حدود 500 تا 900 داعشی وجود داشته باشند که این تعداد خود را میان غیرنظامیان مخفی کرده‌اند. هولداوای تاکید کرد: بدون شک این ساعات پایانی یا درنهایت روزهای پایانی داعش برای کنترل فلوجه است.

عملیات بزرگ آزادسازی فلوجه که از روز دوشنبه گذشته (سوم خردادماه) با دستور حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراقی آغاز شد، همچنان ادامه دارد. فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار و به دلیل کثرت مساجد معروف به شهر مسجدهاست. این شهر در فاصله 50کیلومتری غرب بغداد واقع شده و سال 92، به طور کامل به اشغال تروریست‌های داعش درآمد. از آن پس فلوجه به مرکزی برای عملیات تروریست‌های تکفیری تبدیل شد.

انفجار در شهرک صدر

خبرگزاری رویترز روز گذشته از عراق خبر داد بیش از 20 نفر در جریان سه انفجار در شهرک صدر بغداد کشته و حدود 50 نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش این منبع، یک موتورسیکلت بمبگذاری شده در منطقه صدر بغداد منفجر شد و تعدادی را قربانی کرد. طی روزهای گذشته به موازات تشدید حملات و فشارها علیه گروه تروریستی تکفیری داعش بخصوص با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره فلوجه و سقوط قریب‌الوقوع داعش در این شهر، عناصری از این گروه تکفیری در مناطق دیگر عراق دست به عملیات انتحاری می‌زنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها