کوتاه از جهان

سارا نتانیاهو در آستانه محاکمه

پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقات خود را در پرونده فساد معروف به «منازل نخست‌وزیر» پایان داده و خواستار ارائه فهرست اتهام علیه همسر نتانیاهو شده است.
کد خبر: ۹۰۹۳۰۰

به گزارش رویترز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: پلیس پیشنهاد داده سارا نتانیاهو، همسر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به دلیل استفاده از اموال عمومی برای پرداخت هزینه مقر اقامت رسمی و خصوصی خود تفهیم اتهام شود. به گفته منابع، اتهاماتی به همسر نتانیاهو وارد شده مبنی بر این‌که وی از اموال عمومی برای پرداخت هزینه مراقبت از مادر مریضش قبل از مرگ وی و همچنین مسائل دیگر استفاده کرده است.

سارا نتانیاهو دسامبر گذشته در مقابل یگان رسیدگی به جرایم اختلاس وابسته به پلیس رژیم صهیونیستی حضور یافت، اما ارتکاب هرگونه جرمی در این خصوص را رد کرد. این در حالی است که سخنگوی نتانیاهو می‌گوید: سارا قانون‌شکنی نکرده و این مسائل حتی نقض قانون محسوب نمی‌شود. / جام‌جم

داعش درصدد حمله به هواداران تیم فوتبال انگلیس

داعش در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از بمبگذاران انتحاری، سلاح و حتی هواپیماهای بدون سرنشین حامل سلاح‌های شیمیایی برای حمله به طرفداران تیم فوتبال انگلیس حین بازی با تیم روسیه در مسابقات یورو 2016 در فرانسه است.

به گزارش روزنامه انگلیسی سان، پلیس می‌گوید؛ اطلاعاتی که از لپ تاپ «صلاح عبدالسلام» مغز متفکر حملات تروریستی پاریس و بروکسل به دست آورده، نشان می‌دهد داعش طرحی را برای هدف قرار دادن هواداران تیم فوتبال انگلیس در مصاف با تیم فوتبال روسیه در شهر مارسی فرانسه، در 11 ژوئن (22 خرداد) در دست دارد. این نگرانی وجود دارد که حامیان عبدالسلام با وجود بازداشت وی همچنان مصمم به تداوم طرح‌های بمبگذاری وی باشند. مقامات ارشد امنیتی انگلیس همچنین بیم آن دارند که داعش هواداران تیم فوتبال انگلیس را که در پای مونیتورهای بزرگ تلویزیون در بیرون استادیوم حضور دارند، نیز هدف قرار دهد.

یکی از مقامات ارشد انگلیس گفت: اقدام احتمالی داعش در خارج از مناطق امن بیش از همه ما را نگران می‌کند و ما همکاری بسیار نزدیکی در این رابطه با فرانسه داریم. / ایرنا

آزمایش« دی‌ان‌ای» مرگ سرکرده طالبان را تائید کرد

آزمایش «دی‌ان‌ای» انجام شده مرگ ملا اختر منصور، سرکرده طالبان را تائید کرد.

به گزارش داون نیوز چاپ پاکستان، سخنگوی وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: نتایج آزمایش دی‌ان‌ای تائید می‌کند که فرد کشته‌شده در حملات پهپادهای آمریکایی «ملا اختر منصور» سرکرده گروه طالبان است.

وی افزود: تلاش برای تشخیص هویت فرد دومی که در این حملات کشته شده است نیز ادامه دارد.

لازم به ذکر است که ملا اختر منصور هفته گذشته در حمله پهپادهای آمریکایی که به دستور رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته بود، کشته شد. طالبان پس از منصور «ملا هیبت آخوندزاده» معاون وی را به عنوان رهبر جدید خویش انتخاب کردند. / مهر

اوباما؛ سلاح مخفی کلینتون در انتخابات آمریکا

هیلاری کلینتون، نامزد پیشرو دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اوباما به عنوان سلاح مخفی خود در رقابت‌های انتخاباتی درون حزبی استفاده می‌کند.

به گزارش شینهوا، در گزارشی در این باره آمده است: همزمان با این‌که رقابت انتخابات اولیه میان هیلاری کلینتون و سناتور برنی سندرز، دو نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی رو به اتمام است، هیچ گزینه‌ای برای متحد کردن حزب دموکرات‌ در راستای حمایت از کلینتون بهتر از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیست که در پایان ریاست جمهوری هشت‌ساله‌اش همچنان محبوب است.

میزان محبوبیت اوباما از آغاز سال جاری میلادی سیر صعودی داشته و تازه‌ترین نظرسنجی «گالوپ» نشان داد که 52 درصد از بزرگسالان عملکرد وی را تائید و 44درصد نیز آن را رد می‌کنند. / جام‌جم

حکم اعدام برای بمبگذار مسجد شیعیان کویت

دادگاه عالی کویت عامل بمبگذاری در مسجد شیعی امام صادق(ع) کویت را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزای فرانسه، این متهم که «عبدالرحمن صباح عیدان» معروف به «سعود» نام دارد از «بدون»های (افرادی که هیچ تابعیتی ندارند) مقیم در کویت است. وی با خودرو، عامل انتحاری مسجد امام صادق (ع) را به مکان عملیات رسانده است.

دادگاه همچنین در جلسه خود دیگر متهمان را به یک تا دو سال زندان محکوم کرد و 15 متهم دیگر نیز تبرئه شدند.

انفجار در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الصوابر کویت که حدود یک سال پیش رخ داد 26 کشته و بیش از 255 مجروح برجا گذاشت. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها