نخستین اجلاسیه رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری عصر دیروز پس از سخنرانی آیت‌الله جنتی رئیس جدید مجلس خبرگان و قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۰۸۰۷۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در بخشی از بیانیه پایانی مجلس خبرگان با اشاره به کارشکنی‌های رژیم سعودی در برگزاری مراسم حج آمده است: این رژیم جنایتکار با بهانه‌های واهی به جای فراهم آوردن مقدمات انجام یک فریضه الهی برای مسلمانان، مشغول نسل‌کشی در یمن و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تکفیری و تروریستی است. مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم کردن اقدامات تفرقه‌افکنانه دولت سعودی، از مسئولان مربوطه بویژه وزارت امورخارجه و سازمان حج و زیارت می‌خواهد از طرق لازم برای پذیرش کامل عواقب فاجعه منا توسط عربستان و مقابله با تبلیغات مزورانه رژیم آل‌سعود که با بهانه‌جویی‌ها و قرار دادن شرایط تحقیرآمیز و برخلاف عزت و کرامت امت اسلامی ایران، «صد عن سبیل‌الله» کرده را پیگیری کنند.

پاسخ عزتمندانه به نقض برجام

اعضای مجلس خبرگان همچنین با اشاره به توافق هسته‌ای تاکید کرده‌اند: رفتارهای خصمانه مسئولان آمریکایی می‌تواند به روح توافق که مهم‌ترین بخش آن رفع تمام تحریم‌هاست؛ لطمه وارد کند، خواست نمایندگان ملت در مجلس خبرگان رهبری از مسئولان این است که به شکلی عزتمندانه و با در نظر گرفتن شرایط 9 گانه رهبری، پاسخی کوبنده به موارد نقض برجام داده و همچنان با اقتدار پیگیر اجرای تعهدات 1+5 باشند و اجازه ندهند طرف‌های مذاکره‌کننده غربی، علی‌الخصوص آمریکا، با نیرنگ و فریب به اهداف شوم خود نائل آیند و از طرح برجام 2و3 که توانمندی‌های ملت بزرگ ایران را در خطر طمع بیگانگان قرار می‌دهد؛ باید پرهیز کرد.

تقویت بنیان ولایت فقیه

همچنین سه‌شنبه ‌شب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ضیافت شام اعضای خبرگان با تشکر از اعضای این مجلس به علت انتخاب وی به مسئولیت سنگین ریاست خبرگان گفت: تقویت بنیان ولایت فقیه و پاسخگویی به شبهات از وظایف مهم خبرگان است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت‌‌الله جنتی با تأکید بر این‌که امیدوارم خدا بصیرتی بدهد که حق را بشناسیم و به آن عمل کنیم، تصریح کرد: من دوست دارم که وضعیت‌ها بهتر از این باشد و با توجه به برگزاری انتخابات، ما از بررسی صلاحیت‌ها و از حضور مردم و همچنین آرایی که به ما دادند، راضی هستیم.

پاسخگویی خبرگان به شبهات

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که ما از لحاظ قانونی و شرعی درباره ولایت فقیه وظایفی را به‌عهده داریم، تصریح کرد: این‌طور نیست که اتفاقی بیفتد و بعد عزل و نصبی صورت بگیرد، به‌ندرت ممکن است شاهد چنین وضعی باشیم و لذا ما باید بنیان ولایت فقیه را تقویت کنیم.

وی یکی دیگر از وظایف اعضای خبرگان را پاسخگویی به مشکلات و شبهات عنوان کرد و گفت: برخی افراد با حرف‌های شبهه‌ناک مردم را دچار شبهه می‌کنند که وظایف ما پاسخ گفتن به این شبهات و معرفی رهبر است.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: من معتقدم مقام معظم رهبری پا جای پای امام گذاشته‌اند و با آن قدرت، شجاعت و تدبیر در مقابل همه دشمنان داخلی و خارجی ایستاده‌اند و خدا نیز به ایشان کمک کرده است و بخشی از کمک خدا نیز توسط مردم است، لذا امیدواریم خداوند به ایشان طول عمر، عزت، قدرت و شوکت روزافزون بدهد.

وظیفه سنگین مجلس خبرگان

دیروز در دومین روز اجلاس خبرگان برخی اعضای مجلس خبرگان به تشریح دیدگاه خود درباره موضوعات روز کشور پرداختند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، منتخب مردم اردبیل در مجلس خبرگان در نطق میان دستور خود با بیان این‌که وظیفه این مجلس تقویت جایگاه رهبری و ولایت فقیه است، گفت: اعضای مجلس خبرگان باید در راستای تقویت نظام و جایگاه رهبری بکوشند. به گزارش تسنیم، عاملی با اشاره به جایگاه والا و وظیفه سنگین مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اعضای خبرگان با بررسی و پیگیری مشکلات و معضلات جامعه از جایگاه و موقعیت خود در این مجلس استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کلانتری، نماینده استان فارس هم در نطق میان‌دستور خود با بیان این‌که کشور مبتلا به برخی سوءمدیریت‌هاست، گفت: مشکلات اقتصادی با نگاه به درون حل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان هم در نطق خود از دستگاه قضایی خواست تا موضوع دیدار فرزند یکی از مقامات نظام با بهاییان را پیگیری و طبق قانون با وی برخورد کنند. به گزارش فارس، این نماینده مجلس خبرگان همچنین نسبت به اتخاذ برخی مواضع از سوی رئیس‌جمهور بویژه در مواردی که موجب القای حاکمیت دوگانه در کشور می‌شود، انتقاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها