«سرزمین ما» بررسی می کند:

چرایی فروش جنگل محمودآباد مازندران

برنامه فردا پنج شنبه ششم خرداد «سرزمین ما» با موضوع روز جهانی «تنوع زیستی» به روی آنتن می رود.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۱
بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی در «سرزمین ما»

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، شعار روز جهانی تنوع زیستی امسال «تعمیم و جریان سازی تنوع زیستی، حفظ پایداری مردم و معیشت آنها» نامگذاری شده است.

هادی بهرامی، رئیس بنیاد جهانی آموزشهای محیط زیستی (FEE) درباره این روز و اهمیت توجه نهادهای رسمی و سازمان های مردم نهاد به موضوع تنوع زیستی گفتگو خواهد کرد.

پاکسازی «تالاب عینک» رشت از سنبل های آبی و زباله موضوع دیگر برنامه سرزمین ما را تشکیل می دهد.

نسیم طواف زاده، مدیرعامل موسسه سبزکاران گیلان و دبیرگروه هم اندیشی تالابی کشور و پیمان بازدیدی، مدیرعامل موسسه «سرزمین ایده آل ما» شهرستان رشت به موضوع پاکسازی تالاب عینک از سنبل های آبی خواهند پرداخت.

تالاب عینک بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان است که بعلت قرار گرفتن در داخل شهر، وضعیت بسیار نامناسب زیستی دارد.

ساخت و سازهای بی شمار در حریم تالاب و ورود فاضلاب شهری و صنعتی به داخل تالاب از مهمترین مشکلات تالاب عینک است که توجه خاص مسئولان را می طلبد.

معرفی فعالیت های زیست محیطی انجمن های شهرستان کازرون توسط علی اکبر کاظمینی، کارشناس ارشد اکولوژی و دبیر «موسسه مردم نهاد 13 فروردین» کازرون و معرفی ستار ظاهری، شکارچی که ترک شکار کرده بعنوان چهره محیط زیستی برتر هفته از بخش های دیگر برنامه سرزمین ما است.

همچنین به بهانه ثبت جهانی «ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزه کوه» استان چهارمحال و بختیاری، هومان خاکپور، کارشناس و فعال محیط زیست در این خصوص صحبت می کند.

در بخش پایانی هم اخبار محیط زیستی توسط مرضیه سرتیپی از انجمن «صلح با طبیعت اصفهان» اجرا خواهد شد.

برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی پنج شنبه از ساعت 7 صبح و به مدت 110 دقیقه از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها